Witam serdecznie.
Przedstawiam Wam- Zielonego
MODEL:Golf mk2 CL Madison -->GTD
SILNIK:1,6TD (1V) --> 1,9TD (AAZ)
MOC:1V-130PS 256NM -->AAZ-191PS 325Nm
MODY POD MASKĄ:Silnik:1V 1,6TD (60KM)porobiony na 130PS/256Nm-out,
obecnie AAZ 1,9TD porobiony na 191PS/325Nm
Pompa wtryskowa ori 1V-out,9mm-out,10mm z TDI-out,[u]obecnie przy AAZ-11mm z IVECO 2,8TD + timing i gov mod[/b]
Turbo K-14-out,K-24,obecnie przy AAZ- T3 z LT 2,4TD
Kat-out
Metalowa uszczelka pod głowicą od TDI-AFN
Wskaźnik turbodoładowania
FMIC od Renault Master
Wtryski DNO SD261 od Merca
Wał korbowy z TDI
Korbowody wzmacniane z TDI
Kolektor ssący od 1,9TDI PD AUY
Oil Cath Tank
Wydech 60mm-,pipa-out,tłumik końcowy-dwururka od GTI,całość przelot
Puszka f.powietrza bez trąbki-out,obecnie przy AAZ- odseparowany stożek
Skrzynia 4S-out,4T-out,AFF od Passata-out,obecnie ASD z mk3 1Z
Przeguby od 1,9TD
Półosie z mk2 1,8 16V
ZAWIESZENIE:-60/-60 MTS
UKLAD HAMULCOWY:Przód- 136mm --> 256mm went. --> 280mm went.
Tył- bębny --> tarcze 236mm
KOLA:Jakieś alu --> Borbet -->Ats Cup 15''/7J --> Keskin KT1 16" 4x9J 4x100 ET-2x15,2x25
NADWOZIE:Zielone szyby-seria
Szyber
3D
Lakier metallic-LB6Z Montanagrün
Wspoma-pompa Audi A4,magiel Golf mk3 GTI
Przyciemnione szyby folią One Way Vision
Tylne lampy red-black GTI
Grill na 2 ślepia
2 "stabidrążki" przód/tył
Halogeny w zderzakach
Lifty pod maską
Grzane spryskiwacze
Lotka Wotex
Soczewki Bi-H7 Xenon 4300K
Elektryczne lusterka z podgrzewaniem
Pakiet GTI
Twarde podszybie
Przekaźniki świateł mijania i drogowych
Belka z heblami od GTI (tył)
Konserwacja
Świeży lakierek
Centralny zamek
WNETRZE:Mocniejsze podświetlenie licznika- LED
Ulepszony panel "klimy"
Wnętrze bagażnika z MK3
Oświetlenie bagażnika
Gałka zmiany biegów z MK4
Wnętrze z "10 milionen edition"
Czarne słupki
Czarna podsufitka
Miękka decha z paskiem GTI
AUDIO:Seria...może troszkę ulepszona.
Wiec może od początku- jakieś 6 może 7 lat temu zacząłem wraz z bratem rozglądać się za autem.Biorąc pod uwagę,że markę VW znałem i lubiłem od bardzo dawna (lata szkolne),więc miałem nieco uproszczone zadanie- pozostał wybór modelu.Auto miało być do 5kPLN,małe,ekonomiczne i koniecznie w dieslu,więc zarys poszukiwań zwężył się do tego stopnia,że padło na Golfa mk2 z 60-cio konnym silnikiem 1,6TD 1V.Auto przez rok,czy dwa służyło jako zwykły dupowóz dopóki nie wpadłem na chytry pomysł,żeby "odmulić" poczciwego dieselka.Zacząłem kombinować i przekopywać internet,co z tym dziadygą zrobić,żeby zaczął jako tako odpychać się.
Wujek Google tak mnie pokierował,że trafiłem na odpowiednie wskazówki opisane na forum vwgolf.pl.
Opisałem co mnie boli,co chcę uzyskać i po otrzymaniu odpowiedniego info,szybko zabrałem się do roboty nieświadomie połykając bakcyla tuningowego,związanego- jak się później okazało- nie tylko z silnikiem.
Wszystko co znajdziecie poniżej wykonałem własnoręcznie. Nikomu nic nie zlecałem. Czy to pierdółka,czy wielki problem- wszystko pokonałem sam.
Oczywiście trzeba uwzględnić fakt,że np.silnika sam nie włożyłem,tylko musiałem poprosić o pomoc,ale tak jak wspomniałem- żadna robota przy Zielonym nie była nikomu zlecona
Przed modyfikacjami wyglądał sobie tak:
Później po połknieciu wspomnianego bakcyla,tak to mniej więcej przebiegało:
Wszystko zaczęło się od braku mocy,więc postanowiłem zmienić turbinę.
Zamiast ori K-14,dowaliłem K-24,ale efekt był znikomy.Brakowało mi tego "kopa" w granicach 2500rpm,mimo,że wyciachałem kata.
Kolejnym krokiem,było znalezienie pompy z LDA,bo tej już miałem dosyć.
Dogadałem się z kolegą i załatwiłem pompę od MK3 1,9TD.
Po zamontowaniu tej pompy,wreszcie auto zaczęło jeździć tak jak chcę.
Obowiązkowo zamontowałem wskaźnik doładowania.
Kręcenie dawką i ciśnieniem zmusiły mnie do rozglądnięcia się za jakimś IC.
W łapy wpadł mi taki "niewielki" od Renault Master.Wcześniej na forum coś o nim czytałem i byłem pewien,że to co kupiłem,bez problemu włazi przed chłodnicę.
Oto mój FMIC:
Przy aku pojawiła się niespodzianka,tzn zrobiło się ciasno,ale pokonałem to,odsuwając go trochę w stronę zbiorniczka na płyn
Montaż orurowania (kanalizacji).
Po tych modach auto wreszcie nabrało wigoru i już do szczęścia mi wiele nie brakowało,ale w międzyczasie okazało się,że pierścienie tłokowe idą spać.Palił coraz gorzej z rana,stracił moc,a z odmy walił czarny dym.Zbiegło się to na tyle dobrze w czasie,bo i tak planowałem zdzierać głowicę,żeby wymienić uszczelkę na metalową od TDI
Pierścienie zastosowałem firmy GOETZE
Głowica pojechała do szlifu (profilaktycznie)
Tłoki poszły pod polerkę:
Blok w stanie prawie idealnym:
Może fotka tego nie przedstawia,ale tak było.
Silnik został uszczelniony i zalany olejem 10W40 z dodatkiem dwusiarczku molibdenu.Dodałem także Ceramizer.
Po tym "szwedzkim" remoncie auto hulało jak talala.
"Zregenerowałem" moją K-24.
Owa regeneracja,obejmowała jedynie wypiaskowanie obudowy.Może to nic nie daje,ale oko cieszy.
Wymieniłem panewkę wałka pośredniego,bo stara wytarła się w elipsę i kosiło pasek rozrządu
Później mody rozwijały się raz wolniej,raz szybciej,a wszystko w zależności od tego,czy była "lewa" kasa i czas na to
Przeszczep pompy i ulepszenia19 lip 2009.
Przyciemnianie szyb 24 lip 2009.
Skrzynia 4T po liftingu (lakier metalik) 16 wrz 2009.
Przeróbka wydechu (pipa out) 18 paź 2009.
Zmiana audio 27 paź 2009.
Przeróbka podświetlenia panela "klimy" 29 paź 2009.
Kolejna przebudowa pompy wtryskowej 08 lis 2009.
Prace nad zderzakami i przeszczep 18 lis 2009.
Zmiana i renowacja altka 22 lis 2009.
Remont i renowacja rozrusznika 18 gru 2009.
Renowacja i zmiana suszarki 29 gru 2009.
Modernizacja kanalizacji IC 30 gru 2009.
Kupno,regeneracja i renowacja zacisków od GTI-tył 24 sty 2010.
Montaż przekaźników świateł 19 lut 2010.
Poprawki przy wskaźniku ciśnienia 20 lut 2010.
Belka od GTI + wcześniej zrobione zaciski + nowe tarcze 256mm i klocki 9 mar 2010.
Zakup zawiasu MTS 10 mar 2010.
Kapitalny remont budy 28 mar - 02 maja 2010.
Polakierowane,zakonserwowane.Składanie wszystkiego do kupy,a po drodze co było do wymiany,zostało wymienione.
Remont ukończony
Budowa sprzęgła "Made in Home",czyli docisk na podwójnej sprężynie 16 maja 2010.
Upragniona kiera z Polo G40,wreszcie u mnie 23 maja 2010.
Twarde podszybie 01 cze 2010.
Oczyszczanie turbiny-film 01 cze 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=Ef89fta080Y&NR=1SESJA ZDJĘCIOWA 03 cze 2010.
SWAP skrzyni biegów z 4T na AFF od Passata i sprzęgła na większe
i odchudzone sprzęgło 06 cze 2010
SWAP miękkiej deski rozdzielczej 07 cze 2010.
Naprawa skrzyni biegów i dołożenie dłuższej 5-ki 16 sie 2010.
Mała sesja zdjeciowa 20 wrz 2010.
SWAP wnętrza bagażnika z MK3 20 wrz 2010.
Montaż świecidełka w bagażniku 24 wrz 2010.
Kupno i montaż halogenów w zderzaku13 lis 2010.
Kupno i montaż liftów pod maskę 20 lis 2010.
Zmiana wtrysków na Merce DNO SD 265 12 gru 2010.
Montaż grzanych sprysków z MK3 18 gru 2010.
Znów mody w pompie 26 sty 2011.
Przygotowanie kół do sezonu letniego 6 lut 2011.
Gałka zmiany biegów z MK4 23 lut 2011.
Lotka VOTEX 23 lut 2011.
Projekt soczewkowy 13 mar 2011.
Budowa pompy wtryskowej 11mm (Iveco 2,8TD) 20 mar 2011.
Remont silnika i montaż pompy 11mm z IVECO 2,8l Turbo Daily 01 kwi 2011.
Mocniejsza grawitacja,czyli-MATKA GLEBA 4 kwi 2011.
Elektryczne lusterka i centralny zamek 10 kwi 2011.
Majówka 2011 i jakiś śmieszny wykres 27-29 maj 2011.
Album MajówkaPakiet GTI 20 cze 2011.
Zmiana grill'a na 2 ślepia 3 paź 2011.
Zmiana wnetrza 10 sty 2012.
Zakup lepszych lamp HELLA i polerka zbędnych napisów 12 sty 2012.
Wygłuszanie podłogi 13 sty 2012.
Zmiana hebli na 280mm 29 sty 2012.
Skrzynia ASD od Golfa mk3 1Z + sprzęgło 228mm 28kwi 2012.
Kupno i remont motoru AAZ 21lip-6sie 2012.
SWAP 1V --> AAZ 8sie-11sie 2012.
Zbiorniczek,licznik,nagrzewnica 16 paź 2012.
Trochę drobiazgów pod maskę 29 lis 2012.
Tuleje wahacza z Audi TT,Magiel z MK3 GTI,klocki 30 lis 2012.
Hamownia MAHA w ASO VW 01 gru 2012.
Film z hamowani-
http://www.youtube.com/watch?v=tWM_usIg ... ature=plcpDochodzą dystanse,żeby szerzej było 04 gru 2012.
Mała sesyja na myjce 26 gru 2012.
Walka z ciśnieniem w pompie,żeby ugrać więcej Niutonometru 07 sty 2013.
Budowa i montaż OIL CATH TANK 12 mar 2013.
Zielony pojawił się w zapowiedzi Majówki 2013 10 kwi 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=dgATx4ZFmwY Dynówka 2013 21 cze 2013.
Słynny w Polsce film z Zielonym w roli głównej-
http://www.youtube.com/watch?v=GYOmUKSSjdo Silnik otrzymuje 2x większe płuca i jeszcze lepiej zaczyna jechać 22 cze 2013
Nowe chłodnica Magneti Marelli i kolektor ssący od 1,9TDI AUY 10 sie 2013.
Nowe koło! Keskin KT1 4x9J R16 22 wrz 2013.
Czarne słupki i sufit,oraz czarne klamki z "mydelniczkami" 17 lis 2013.
Na koniec dorzucam nieco większe fotki.Niektóre marne,bo marne,ale są
________________________________________
Na razie byłoby tego tyle,ale jakieś plany jeszcze są