Witam wszystkich maniaków!
Mam na imię Sebastian. W sierpniu 2007 r. zaczęła się moja przygoda z marką Audi. Zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B4 z 1992 r. Silnik jaki jest zamontowany w tym samochodzie, to 2.0 ABT 8V 90 KM + LPG. Z racji tego, iż poprzedni właściciel jeździł tym samochodem na taksówce, to autko ma przejechane grubo ponad 300 tyś km. Demonem prędkości na pewno nie jest, jednak do lansu w zupełności wystarcza.
MODEL: A80 B4
SILNIK: 2.0 ABT
MOC: 90 KM
MODY POD MASKA: seria + podtlenek LPG
ZAWIESZENIE: sprężyny JAMEX progresive -40mm
UKLAD HAMULCOWY: seria
KOLA: AZEV 17"/7.5"
NADWOZIE: Sedan typ 8C
WNETRZE:
- kierownica audi coupe
- dodatkowe zegary (ładowanie, ciśnienie oleju, temp. oleju)
- wyświetlacz temp. zewnętrznej
- fotele półkubełki z wersji sport (nowa tapicerka)
- boczki drzwiowe (nowa tapicerka)
AUDIO:
- Głośniki Helix DB 5.1 - zestaw odseparowany
- taschki
- radio CLARION CZ209 ER
- wzmacniacz CARPOWER 1502
- subwoofer skrzynia zamknięta + głośnik HERZ ES250
Do wyposażenia seryjnego należy tu zaliczyć:- korbotronic;
- wspomaganie kierownicy;
- szyberdach;
Dokonane naprawy mechaniczne:- wymieniony czujnik temperatury (niebieski);
- wymienione świece;
- wymienione przewody WN;
- wymieniona kopułka rozdzielacza;
- wymieniony palec rozdzielacza;
- wymieniona sonda lambda;
- wymieniona uszczelka pod głowicą;
- wymieniona uszczelka pod "klawiaturą";
- wymienione pierścienie;
- docierane gniazda zaworowe;
- wymienione płyny i oleje;
- wymienione całe przednie zawieszenie + wszystkie tuleje gumowe;
- wymieniony termostat;
- wymieniony tłumik środkowy
- wymienione plastiki dolotu powietrza;
- wymienione przeguby (obie strony);
- wymieniony czujnik TPS;
- wymieniony silniczek krokowy;
- wymienione przednie i tylne amortyzatory;
- wymieniona antena radiowa;
- ...
Planowane mody:1. Użytkowe - mechaniczne :arrow: wycięty katalizator √
:arrow: centralny zamek √
:arrow: elektryczne szyby - w planach;
:arrow: elektryczne lusterka - w planach;
:arrow: obrotomierz √
:arrow: dodatkowe zegary (ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie) √
:arrow: wyświetlacz temp. zewnętrznej √
2. Wizualne - optyczne :arrow: alufelgi były - R16" H7,5" Allesio √ / są - AZEV A R17" H7,5" √
:arrow: grill czarny mat √;
:arrow: przyciemnione przednie lampy √ - były
:arrow: dymione przednie kierunkowskazy √ - były
:arrow: reflektory soczewkowe √
:arrow: zderzak od audi coupe √
:arrow: zderzak tylny competition - w planach
:arrow: halogeny + kierunkowskazy do zderzaka √
:arrow: tylne lampy Hella Treser (dymione) √
:arrow: kierownica od s2 √
:arrow: ringi na zegary √
:arrow: sprężyny JAMEX -40mm √
3. Car audio :arrow: taschki √
:arrow: głośniki Helix Dark Blue DB 62.1 √
:arrow: radio Clarion CZ 209 √
:arrow: subwoofer HERZ ES250 √
:arrow: wzmacniacz CARPOWER 1502 √
:arrow: kable zasilające 20mm + kable RCA potrójnie ekranowane √
Zapału pewnie mi wystarczy, ale czy pieniędzy...? Zobaczymy co z tego wyjdzie :mrgreen:
[center]
Październik 2007[/center]
[center]
Pierwsza prezentacja[URL=http://img371.imageshack.us/my.php?image=dscn0705ee5.jpg]
[/URL]
[/center]
[center]
Pierwsze mody, to centralny zamek :mrgreen: [/center]
[center]
Listopad 2007[/center]
[center]
Obrotomierz i ringi na zegary[/center]
[center]
Luty 2008[/center]
[center]
Alufelgi ALESSIO 16" i opony Michelin 205/55/16 + pierścienie centrujące[/center]
[center]
Daszek[/center]
[center]
Marzec 2008[/center]
[center]
Dodatkowe zegary od wersji coupe[/center]
[center]
Pierwsza wiosenna sesja na aluskach :mrgreen: [/center]
[center]
Nocna sesja[/center]
[center]
Kwiecień 2008[/center]
[center]
Dekielki do felg[/center]
[center]
Maj 2008[/center]
[center]
Czarny grill[/center]
[center]
Czarne, odświeżone bębny[/center]
[center]
Delikatny makijaż :mrgreen:[/center]
[center]
Wrzesień 2008[/center]
[center]
Walka z zawieszeniem...Jak powszechnie wiadomo zawieszenie w naszych niuniach nie należy do ich najmocniejszych punktów. Kryska przyszła również na przednie zawieszenie w moim samochodzie. Jakiś czas temu coś zaczęło pukać, stukać i ogólnie bardzo mnie drażnić. Postanowiłem odkręcić koło i zobaczyć co się dzieje... I zobaczyłem jak prawy amortyzator dogorywa wydalając z siebie ostatki oleju :-/ Przy okazji ściągniętego koła spojrzałem sobie na tuleje wahacza... luz jaki tam zobaczyłem przewyższył moje najczarniejsze sny :-/
Chcąc nie chcąc trzeba było udać się do sklepu i zakupić taki oto zestawik:
- wkłady amortyzatorów Kyaba;
- poduszki amortyzatorów wraz z łożyskiem - Lemforder;
- osłony i odboje amortyzatorów - Sachs;
- tuleje wahaczy - Febi.
Teraz "tylko" czeka mnie wyprawa do machera, który to wszystko sprawnie poskłada do kupy...[/center]
[center]
Październik 2008[/center]
[center]
Rezanie taschek- Całą zabawę zaczynamy od wymontowania naszego boczka z drzwi oraz pozbycia się kieszonki, która znajduje się na dole boczka – w jej miejsce docelowo zostanie zamontowana nasza Taszka.
Do usunięcia owej kieszonki użyłem lutownicy, którą roztopiłem kołki mocujące kieszonkę do boczka (zamiast lutownicy można użyć wiertarki i te kołki rozwiercić).
- Kolejnym etapem jest stworzenie kartonowego szablonu naszej Taszki
- Mając już wycięty szablon, odrysowujemy jego kształt na płycie mdf (ja użyłem płyty o grubości 18 mm) i wycinamy Taszki z mdf-u
W tym momencie konieczne są przymiarki naszej Taszki do boczka w celu usunięcia ewentualnych niedociągnięć przy wycinaniu jej z mdf-u i właściwym jej spasowaniu.
- Po wycięciu Taszek wyciąłem w nich otwory na głośniki, nafrezowałem powierzchnię wokół otworu głośnikowego, aby głośnik brzydko nie odstawał i zaokrągliłem zewnętrzne krawędzie paneli.
- Teraz przyszła kolej na zamknięcie komory głośnikowej. W związku z tym, iż powierzchnia boczka w tym miejscu nie jest prosta, tylko zaokrąglona, ciężko było znaleźć formę tego zamknięcia. Postanowiłem zrobić gipsowy odlew, uzyskując w ten sposób pożądany kształt zamknięcia komory głośnika.
- Po kilku godzinach schnięcia gipsu odrysowałem kształt na płycie mdf i wyciąłem go
- Mając już wycięte wszystkie części konieczne były kolejne przymiarki i użycie pilnika, w celu spasowania całego zestawu.
- Po dokładnym spasowaniu zamknięcia przykleiłem je klejem vikol do panela. Aby cała konstrukcja była solidniejsza dodatkowo skręciłem obie części wkrętami do płyt gipsowych.
Taszki w tym stanie powinny schnąć kilka godzin, aby klej dobrze związał.
- Następną czynnością było oklejenie Taszki gąbką jaką używa się pod panele podłogowe (patent zapożyczyłem od kolegi Oofol).
Gdy klej wysechł obciąłem nadmiar gąbki po wewnętrznej stronie panela.
- Ostatni etap był dla mnie najtrudniejszy. Oklejenie i obicie Taszek skórą. Nad jednym panelem spędziłem ładnych kilka godzin aby tak naciągnąć skórę aby nigdzie się brzydko nie marszczyła.
Skórę od wewnętrznej strony panela mocowałem zszywaczem tapicerskim.
- Na koniec mała przymiarka głośnika
A taki oto zestaw będzie grał w mojej audiczce, jak tylko blacharz skończy przy niej pracę.
PS. Dziękuję koledze AUDI_A6 i koledze Oofol za pomoc przy wyborze głośników.[/center]
[center]
Jak to mówią - dobry dzwon podstawą tuningu[/center]
[center]Tak więc przyszedł czas na małe zmiany w wyglądzie zewnętrznym mojej niuni ;-) Dzięki uprzejmości oraz fachowemu doradztwu kolegi duo, nabyłem zderzak od coupe w komplecie z pomarańczowymi kierunkami oraz halogeny
[/center]
[center]
Listopad 2008[/center]
[center]
Zderzak już na miejscu[/center]
[center]
Jesienna sesjaKorzystając z ostatnich słonecznych dni i chwili wolnego postanowiłem zrobić kilka ujęć. Za plener wybrałem parking niedaleko jednego z krośnieńskich banków. Podczas robienia zdjęć włączył się któryś z bankowych alarmów. Alarm wył, a ja pstrykałem fotki, dopóki nie przyjechała policja :mrgreen: Najpierw stali trochę na uboczu i patrzyli jak jakiś czubek robi zdjęcia swojemu samochodowi. Po chwili, gdy zorientowali się, że ten czubek jest niegroźny postanowili zainterweniować <ok>
Skończyło się na wylegitymowaniu mojej skromnej osoby i sprawdzeniu dokumentów mojej niuni :->
[/center]
[center]
Przeguby SPIDAN[/center]
[center]
Kierownica od coupe Tak wyglądała moja stara kierownica:
Tak wygląda moja nowa kierowniczka od coupe już na swoim miejscu :mrgreen:
[/center]
[center]
Styczeń 2009Dziurawy dolotJeżdżę tym samochodem od półtora roku i dopiero niedawno zorientowałem się, że pod maską mi czegoś brakuje (oprócz mocy silnika) :-/ Niedawno uzupełniałem płyny i moją uwagę zwrócił brak kilku plastików od dolotu powietrza do filtra - wcześniej jakoś nie zwróciłem na to uwagi. Dolot w ogóle nie był osłonięty od strony silnika i ciepłe powietrze wędrowało gdzie chciało.
Niby głupie plastiki a nigdzie nie mogłem ich dostać. Na żadnym szrocie tego nie mieli. Zlokalizowałem więc szukane części przy pomocy strony
http://www.vagcat.com, poszedłem do ASO i zamówiłem takie oto rupieci:
Ten plastik skleiłem jakimś klejem dwuskładnikowym z wiórkami włókna szklanego. Później pomalowałem czarnym matem, żeby wioski nie było ;-)
[/center]
[center]
Luty 2010Kierunki w zderzaku[/center]
[center]
Marzec 2010[/center]
[center]
Halogeny podłączone[/center]
[center]
Radio CLARION CZ209 ER[/center]
[center]
Marzec 2010Wycieraczki typu aero[/center]
[center]
Kwiecień 2010Tylne amortyzatory KAYABA[/center]
[center]
Dywaniki welurowe [/center]
[center]
Boczki w alcantarze[/center]
Fotostory z rezania boczków:
http://www.audi80.pl/rezanie-boczkow-w- ... t41865.htm[center]
Maj 2010Tylne lampy TRESER [/center]
[center]
Sierpień 2010Mała letnia sesja[/center]
[center]
Październik 2010Jesienna sesja[/center]
[center]
Listopad 2010Felgi AZEV 7,5"/17"[/center]
[center]
Grudzień 2010AZEVy w kolorzeDekielki PORSCHE edition[/center]
[center]
Styczeń 2011Wyświetlacz temperatury zewnętrznej+czujnik[/center]
[center]
Marzec 2011Reflektory soczewkoweLetni setup - stage 1[/center]
[center]
Maj 2011Sprężyny JAMEX -40mmSesja z Metalem[/center]
[center]
Czerwiec 2011Car audio: Subwoofer HERZ ES250+wzmacniacz CARPOWER 1502[/center]
[center]
Lipiec 2011Nowe stare fotele półkubły przed renowacją[/center]