Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 3 [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Turbo vs. N/A
PostWysłany: Pią 13 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
panowie, jako, że u nas na forum jest wielu fanów mocy wiec zainspirowany jednym z postow Archiego postanowilem zalorzyc temacik zeby bylo gdzie sie wygadac. Zapraszam do dzielenia sie przemysleniami i nie robienia OT


dane mi było poprowadzić kilka ciekawych aut i w innych postanowiłem się podzielić kilkoma wrazeniami:

po pierwsze jesli chodzi o moc to doładowane bezyny nie maja sobie rownych i trudno z tym dyskutowac. jednak maja tez kilka wad. po pierwsze koszty uturbienia a potem eksploatacji ktore moga byc duzo wyzsze niz w przypadku N/A

wydaje mi sie ze do codziennego uzytku (latanie po miescie i od czasu do czasu spontaniczny sprint z pod swiatel doladowanie auta mija sie z celem) tutaj N/A wydaje sie zdecydowanie bardziej praktyczne.

ostatnio wszyscy w temacie da(vw)ida pojechali Glinka ktory zamienil g40 na Honde z N/A/

moje spostrzezenie w temacie Honda vs. VW wyglada nastepujaco... bez turbo nie mamy szans biorac pod uwage pojemnosci. N/A Hondy jedzie co prawda z gory ale jak sie wkreci to nie ma co mierzyc sie z VW... wystarczy porownac seryjny silnik VW o pojemnosci 1.6 i silnik Hondy z podobnego rocznika o tej samej pojemnosci... Jako, że jestem milosnikiem JDM i uwazam ze Hondy to calkiem przyjemne auta wkrecam sie raczej w N/A niz w turbo jadac b16a2 w CRX kumpl powiem szczeze ze uczucie predkoscie jest duzo wieksze niz przy jednostkach VW o podobnych mocach....

na See gadalismy z chlopakami ktorzy lataja mk2 VR6 (Bestia i BaranMC) i twierdzili ze VR w budzie mk2 robi niezle zamieszanie i musze sie z nimi zgdzic...

ktos powie jeszcze cos ciekawego bo nie chce pisac posta na 2 strony ktorego potem nikt nie przeczyta....



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 13 Cze, 2008 
FAKIR
FAKIR
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 03 Lis, 2006
Posty: 1767
Gadu-Gadu: 7752780
Skype: Lookazv6
Auto: Golf mk2/audi diesel wagon
Ja tam lubie superchargery :-D z doladowanym silnikiem jest tak,wszytko pieknie super,ale raz koszta,a dwa tak jak np w moim przypadkiem co mi da 400 koni na przedniej osi jak bede mogl tylko loic na 5 biegu bo wczeniej to zero trakcji,dwa,turbo albo wali z dolu i mu potem brakuje,albo tylko u gory,3 problemy termiczne :/ no i zuzycie materialu,mowie tu o takim mk2 400 koni na przedniej osi... Dlatego ja osobiscie ide w wolnossaka ,zobaczymy co z tego wyjdzie za jakis czas :D



_________________
Kupie Mille Miglie Chronos w 16"
Image
Offline
 Profil    7752780 Lookazv6
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 13 Cze, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
największy problem w turbo VW to właśnie tylko jedna oska ;/



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 13 Cze, 2008 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
Oooo dobry temacik :) Ale wg mnie porownywanie Hond do VW... Hmmm nie pasuje mi to :) Zupelnie inny tok myslenia... VW nigdy nie stworzylo mocnego NA z malej pojemnosci, Honda nigdy nie stworzyla VR'a czy tak rozwojowego TDI :) Kazdy ma cos do zaoferowania... Dlatego sie roznimy, wybieramy co nam sie bardziej podoba :) Takie male porownanie B18C4 vs VR6... Jeszcze jakis czas temu kolega mial wlasnie Civa z tym motorem, ja VR'a... Coprawda VR dostawal, ale tragedii nie bylo :) Z rolki zupelnie inaczej... Spalanie... No wlasnie... Honda na trasie do 120 palila ok 8l, potem juz sie VTEC wlaczal i spalanie roslo jak glupie :P Wiec koszty paliwa bardz podobne... Kultura pracy, elastycznosc... :) Honda dawala sporo radosci, ale wg mnie zdrowy VR w Mk3 dawalby mi wiecej :) Dzwiek silnika, kazdy znajomy mowil, ze VR to cos nadzwyczajnego... Kursy wieczorem po centrum, wbita dwojka, 50km/h, przestanek z czekajacymi ludzmi, but... Wiele wow na twarzach hehe :) Nasi japonscy koledzy tak nie zrobia :) Chociaz tez mi sie ten dzwiek podobal... No i przyszedl tez czas np. na remont zawieszenia... Yhyy... Gdzie w Pasku bym zrobil wszystko + kupilbym sobie nowy gwint od Matiego, tak w Hondzie zrobilbym tylne zawieszenie :) Ma to swoje plusy w prowadzeniu, ale... :) Polskie realia heh... No i nie kazdy mechanik chcial sie tym zajac....

A teraz wracajac do watku... Turbo vs NA temat rzeka, co kto lubi... Ja osobiscie wole uturbione jednostki :) Chociaz wiem ze uturbiony VR to juz nie to samo... Od dluzszego czasu rozgladam sie za zdrowym PG ktorego chce nieco zmienic, hehe... Mysle ze w przyszlym roku mi sie to uda... Koszty tuningu NA na pewno nie sa mniejsze niz koszty uturbienia... Trzeba kombinowac i mysle wszystko mozna ogarnac :)

No i jeszcze Mk2 VR... Chodzil mi ostatio po glowie, po rozmowach z Poolgerem, ktory mnie uswiadomil ze PG po modach nie daje mu rady, heh. Ale poki co musze sobie wybic taki pojazd z banki, chyba ze znajde gotowego w przystepnej cenie :)



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
norbi napisał(a):
B18C4 vs VR6.

nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki.

jesli chodzo o dzwiek VR to z pewnoscia fan 9 litrowego Hemi powiedzial by ze ten przypomina mu kosiarke do trawy.... poza tym o gustach sie nie dyskutuje.

ja zawsze jestem pełen podziwu właśnie dla N/A bo nie sztuka wyciągnąc 250ps z 1.8 turbo sztuka zrobić to bez turbo...

a teraz teoretyczny pojedynek
corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ?? doładowany czy N/A



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
No jasne jeszcze wy mi tu mieszajcie w glowach . I tak juz nie mam latwo .
Spora czesc znajomych pokupowala japonce turbo i N/A . Silvia turbo 300KM , subaru legacy biturbo 330KM ( fajnie smazy :) ) subaru legacy 2.5l bez turbinki ( doopowoz) + jakies hondy ktore tez sie spoko kreca .
Z drugiej strony lezy sobie silnik ktory ma potencjal na 200KM bez turbinki i zbytniego grzebania .



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Mar, 2006
Posty: 2462
Skąd: Toruń
Gadu-Gadu: 3196452
Auto: Garbus, T3, Passat B3
Ja wolę duże wolnossące jednostki, zawsze by mi było głupio męczyć takiego małego silniczka (np. 1.8 T ) w ciężarówce prawie dwutonowej, gdzie jest potrzebny duży moment obrotowy( mieć go w każdym zakresie obrotów) A spalanie jest wcale nie takie duże jak na dobre V8(chodzi o wowszy silnik a nie o BIGBLOCKA na gaźniku :P ). Spalanie w Mustagu, przy jeździe mieszanej 12-15 L, podejrzewam że jak się przyciśnie troche bardzie doładowany silnik też tyle łyknie. A jako że mam możliwość zamontowania dużego silnika to tylko kwestia czasu :-D



_________________
Image

:: http://shownd.com/mateo006 ::
Offline
 Profil    3196452
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
Mioo napisał(a):
norbi napisał/a:
B18C4 vs VR6.
nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki.

norbi napisał(a):
VW nigdy nie stworzylo mocnego NA z malej pojemnosci, Honda nigdy nie stworzyla VR'a czy tak rozwojowego TDI :)


Norbi napisał(a):
Dlatego sie roznimy, wybieramy co nam sie bardziej podoba

Mioo napisał(a):
poza tym o gustach sie nie dyskutuje.

Ro po co w ogole zaczales temat Hond jakie one sa wspaniale? :)

Mioo napisał(a):
a teraz teoretyczny pojedynek
corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ?? doładowany czy N/A

Teraz taki pojedynek... Siakies tam ichniejsze turbodoładowane dieslowskie gowno kontra np. nasz ARL w MK4... Ktory bedzie pierwszy na mecie?? Mioo, no ja Cie prosze...



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 05 Lip, 2006
Posty: 4247
Skąd: Suchy Las / Poznań
Gadu-Gadu: 4722144
Auto: Felicita i B3 US
ja jestem zwolennikiem NA.......sam wkoncu składam 1.3 na gaznikach inie powiem ...... jest to kosztowne ........ ale doładowanie jest to jakas szybka alternatywa na duzy przyrost mocy. A w tej chwili szacuje przyrost mocy z 75 km do okolo 130 jezeli uda nam sie dobrze gazniki wystroic .... a w skład tego w chodzi : modyfikacja głowicy , wzmacniane tłoki , lekkie kolo zamachowe , inne popychacze , inne zawory , wałek w granicy 296 ' , dolot (do gaziorów) , cały wydech razem z kolektorem. ale auto bedzie sie kreciło pod 9 tys obortów co przy tym idzie mając bardzo ostry wałek moc bedzie dopiero odczuwalna w granicy 5 - 6 tys obrotów w góre :)



_________________
Stylepoznan
35i GLX

Image
Offline
 Profil    4722144
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 14 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
norbi napisał(a):
Mioo napisał(a):
norbi napisał/a:
B18C4 vs VR6.
nie porównujmy marnego 1.8 przeciwko blisko 3 litra, 6 cylindrów przeciwko 4... układ rzedowy przeciwko widlastemu... to 2 bajki.

norbi napisał(a):
VW nigdy nie stworzylo mocnego NA z malej pojemnosci, Honda nigdy nie stworzyla VR'a czy tak rozwojowego TDI :)


Norbi napisał(a):
Dlatego sie roznimy, wybieramy co nam sie bardziej podoba

Mioo napisał(a):
poza tym o gustach sie nie dyskutuje.

Ro po co w ogole zaczales temat Hond jakie one sa wspaniale? :)

Mioo napisał(a):
a teraz teoretyczny pojedynek
corrado G60 (seryne parametry) vs. honda civic 5gen b16a2 (seryjna) kto pierwszy na mecie po 400m ?? doładowany czy N/A

Teraz taki pojedynek... Siakies tam ichniejsze turbodoładowane dieslowskie gowno kontra np. nasz ARL w MK4... Ktory bedzie pierwszy na mecie?? Mioo, no ja Cie prosze...


oj pane Norbi nie mieszajmy myślowo 2 różnych systemów walutowych jak mawiał ochudzki ryszard.... diesle odstawmy na bok...

to może z innej strony... jaki potencjał ma N/A 1.8 16V KR a jaki potencjał ma 1.8 16V B18

wiadomo, ze ochodzi sprawa wagi. PG w golfie mk1 zamiata wszystko, podobnie jak twierdzi 2 wymienionych wyzej właścicieli VR6 w budzie mk2, golf mk2 vr6 pozamiata R32 (podobno udowodnił to niejaki borys o ile dobrze pamietam) jak wiec widac moc mocy nie równa, bez napedu na 4 koła duza moc to sztuka dla sztuki, w tym przypadku moim zdaniem wygrywa kompresor który być może ma mniejszy potencjał od turbo ale przyjemniejsza charakterystyke.

mateo, jak mawiaja amerykanie there is no replacement for displacement, ale wszystko kosztem paliwa...



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Cze, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Maj, 2008
Posty: 411
Gadu-Gadu: 0
Auto: Volvo s60 2.4t & Passat B6 BMR DSG
Mi sie w hondzie podobo jedno.

Honda S2000, moc 240 koni :urodziny: bez turbo!

To nowe silniki vw 2.0 TSI maja 200 koni, w porywach 240 w cuprze.

No, ale tez fakt, ze z tsi da sie jeszcze sporo wyciagnac, a w s2000 raczej juz nie. Co nie zmienia stanu rzeczy, ze chcialbym pojezdzic samochodem z obrotami powyzej 8 tys


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 20 Kwi, 2004
Posty: 5203
Skąd: Wroc
Gadu-Gadu: 1367975
Auto: caddy mk1
co do S200 mozna z łatwością podniesc jej moc do 400ps (kmpresor Alosa lub uturbic uzyskujac podobny wynik (np. Garrett t3/t4)



_________________
OLD VOLKSWAGENS NEVER DIE, THEY JUST GET LOWER
Offline
 Profil    1367975
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
No i po co Wam te wszystkie konie mechaniczne i momenty obrotowe jak do 120 wszystkie podobnie przyspieszaja, a wiecej jezdzic nie wolno :P


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Cze, 2008 
VW Zone Admin
VW Zone Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3672
Skąd: Wrocław-Krzyżowice
Gadu-Gadu: 1722539
Auto: T5 TDI ;) CLS CDI by H&R,
niech mi ktos rozwinie N/A??



_________________
††CAŁODOBOWY Zakład Pogrzebowy†† Wrocław ul. Borowska 254, pomoc w ZUS, KRUS i USC, całodobowe przewozy krajowe. 607152668
Image
Offline
 Profil    1722539
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 15 Cze, 2008 
VW Zone Admin
VW Zone Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 3672
Skąd: Wrocław-Krzyżowice
Gadu-Gadu: 1722539
Auto: T5 TDI ;) CLS CDI by H&R,
moze nie kumam... turbo kontra nie osiagalne?? :-D mailem 1.6 D i nie narzekałem... a teraz każdy chce po min 500KM :-D



_________________
††CAŁODOBOWY Zakład Pogrzebowy†† Wrocław ul. Borowska 254, pomoc w ZUS, KRUS i USC, całodobowe przewozy krajowe. 607152668
Image
Offline
 Profil    1722539
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 3 [ 36 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 25 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe