Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: LUPO 1.2 TDi - opinie - wady i zalety silnika i napędu
PostWysłany: Pią 09 Maj, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 567
Skąd: Bydgoszcz
Gadu-Gadu: 0
Auto: polo. ABU. + polo. AER.
Witam
Poszukuje informacji na temat lupo 1.2 TDi - 3L - glownie chodzi mi o trwalosc i usterkowość skrzyni biegow i sprzegla, mile widziane informacje na temat silnika, hamulcow czy zawieszenia


oraz - do porównania szukam tez info o Lupo 1.4 TDi i 1.7 SDi - czyli zuzucie paliwa itd itd

jakie są wady i zalety tych modeli lupo



_________________
polo unfall.....
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 09 Maj, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Lip, 2007
Posty: 2004
Gadu-Gadu: 7066340
Auto: Golf Mk1
z tymi pytaniami to odrazu wal do Soad'a ;)


Offline
 Profil    7066340
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 10 Maj, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
3L ma ta wade ze czasami psuja sie skrzynie...
Wiec jak chcesz kupic takie autko to popatrz na numery nadwozia:

WVW ZZZ 6E Z XW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z XW 051 159
WVW ZZZ 6E Z YW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z YW 007 952
WVW ZZZ 6E Z 1W 000 001 do WVW ZZZ 6E Z 1W 004 768
wymagają wymiany oprogramowania skrzyni biegów, jeśli taka wymiana była robiona, powinna znajdować się naklejka informująca w bagażniku po lewej stronie koła zapasowego z oznaczeniem 34C5, a egzemplarze z numerami nadwozia:
WVW ZZZ 6E Z YW 000 001 do WVW ZZZ 6E Z YW 004 002
wymagają naprawy przewodu od pompy vacum, podobnie jak wyżej powinna być naklejka o oznaczeniu 47h2
Ja juz przechodziłem ten problem, ogólnie w salonach VW nie moga sobie poradzić z tym problemem, jedynie serwis gdzies w Opolu daje rade, ale w Przeźmierowie jest firma która zna na wylot takie auta, więc jak by co to dam namiary.
Koszt poprawienia oprogramowania nie będzie mały, ja płaciłem z mała naprawa skrzynie + oprogramowanie 2500 zł :/ ale coraz więcej osób zna sie na tym i słyszałem ze za samo programowanie biora ok 500zł wiec nie jest tak źle.
Jak w skrzyni coś zgrzytnie podczas przełączania biegów to juz łozyska sa do wymiany, a koszt tez nie mały. Trzeba poprostu uwazać, a najlepiej kupic juz po naprawie :)

Silnik, cóż moge napisac, u mnie przy 150000 miło klekocze, żadnych wycieków, turbinka ładnie pompuje ogólnie jest ok, dość żwawy wspomagany najmniejsza turbiną Garetta, dość wysoki moment obrotowy. Da rade jeździć.
Hamulce: z przodu tarcze seryjnie, wentylowane o grubości 1,5 cm, z tyłu bębny wentylowane aluminiowe, ja ogólnie nie narzekam na hamulce sa dobre, ale podobno w modelach sprzed 2001 o oznaczeniu silnika AYZ miały słabsze hamulce.
Zawieszenie: niepamietam :) jezdze na gwincie więc twarde :) ale seryjne było troszke trwardsze od np polo bo ogólnie było niższe o 10mm od zwykłego lupo. Ale też nie narzekałem, na zakręcie by sie nie przewrócił a i plomby nie wypadały. :)

Co do porównania:
3L najmniejsze spalanie dobre osiagi, cena wysoka
1,4 TDI wieksze spalanie ok 6 litrów troszke lepsze osiągi niż 3L, cena wysoka
1,7 SDI spalanie na poziomie 5 litrów, przyspieszenie?? Słabe! Troszke lepsze niz golf SDI :) Gorsze od Lupo 1,0 mpi 50KM, dość tani jak na diesla.

Zobacz tu może coś wiecej sie dowiesz.
viewtopic.php?t=21881



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 11 Maj, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 567
Skąd: Bydgoszcz
Gadu-Gadu: 0
Auto: polo. ABU. + polo. AER.
Dzieki bardzo Soad7



_________________
polo unfall.....
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 02 Cze, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 21 Gru, 2005
Posty: 739
Skąd: okolice Wrocławia
Gadu-Gadu: 4247098
Auto: MK4 GTI
MK3 GT TDI
jak silnik 1,2 TDI reaguje na zmiane oprogramowania(chip)??i co w takim wypadku ze spalaniem? jak macie jakies przyklady takich silnikow po tuningu bardzo prosze o linki



_________________
BAUTZEN 2005,OLESNICA 2005
BLASEN 2005,2006,2007,2008 ,
TUNINGOWISKO 2005,2006,2007,
Krotoszyn TUNING SHOW 2007,2008,
PLESZEW 2007,2008,2009,
VAG EVENT 2008,2009,2010,2011
ROTENBURG 2009,
LIPSKO 2010,
KOTLIN 2008,2010,=>>i pare innych
Offline
 Profil    4247098
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 02 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
simens napisał(a):
jak silnik 1,2 TDI reaguje na zmiane oprogramowania(chip)??i co w takim wypadku ze spalaniem? jak macie jakies przyklady takich silnikow po tuningu bardzo prosze o linki

Przykładów nie mam, ale znam osoby które to zrobiły jedna u Mastersa i juz jeździ z bananem na twarzy od ponad roku. Skrzynia ok, spalanie wzrosło minimalnie, natomiast sprzęgło zaczęło sie troche slizgać ale to normalka.
Ta osoba ma ok 85 KM i 190NM i to jest max tda tej skrzyni, były jeszcze testy z ustawieniami na 102KM i ponad 200NM auto zapierdzielało niesamowicie ale skrzynia nie wiedziała na którym biegu jechać.
Lupo 3L z Compsportów które podobno łyka 130 coooo
Image

Dla porównania Lupo 1,4TDI z Jetronica
Image



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu: 1.2 TDI LUPO skrzynia automatyczna
PostWysłany: Sob 21 Cze, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 21 Cze, 2008
Posty: 3
Skąd: W-wa
1.Mam pytanie czy to normalne w lupo że podczas przełączania z E,R słychać dzwięki jak by coś sie ustawiało?

2.Oraz czy to normalne że zmienia mi biegi zawsze lekko powyzej 2k obrotów?

3. podczas zmiany biegów następuje chwilowe jak by przychamowanie tak, jak by przez pol sekundy jechał na luzie.

POMOCY mam mały steres a dopiero co go sprowadziłem. Gdy go kupowałem byłem pod wpływem emocji i nie zwrociłem na to uwagi.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
a jak to jest z 1.4 TDI sport 100KM .
Jaki to ma bezpieczny potencjal , ile to pali , jakie osiagi i jakie problemy ??



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
Muadel napisał(a):
1.Mam pytanie czy to normalne w lupo że podczas przełączania z E,R słychać dzwięki jak by coś sie ustawiało?

Raczej normalne, skrzynia wydaje rózne dziwieki ale delikatne bez zgrzytów
Cytuj:
2.Oraz czy to normalne że zmienia mi biegi zawsze lekko powyzej 2k obrotów?

Zalezy jak operujesz gazem, moze zmieniąc ponizej 2k obr a moze zmienic dopiero przy 4kobr
Cytuj:
3. podczas zmiany biegów następuje chwilowe jak by przychamowanie tak, jak by przez pol sekundy jechał na luzie.

Jest to normalne, w trybie ECO jak puszczas gaz to sie wysprzęgla i jedzie na luzie, a normalnie potrzebuje chwilke zeby przełączyć bieg. Poczytaj troszke w moim Projekcie :) Temacie tam napisałem kilka ciekawostek na temat 3L
archie napisał(a):
a jak to jest z 1.4 TDI sport 100KM .
Jaki to ma bezpieczny potencjal , ile to pali , jakie osiagi i jakie problemy ??

Musze napisac ze pierwsze słysze o Lupo 1,4 TDI co by miało seryjne 100KM, seryjnie takie ma zazwyczaj 75 KM a po wirusie ma ok 100 i według mnie jest to optymalna zmiana softu, a zbiera sie dosyc dobrze przy tej masie i nie jeden moze sie zdziwic na światłach :D spalanie troszke wzrosnie bo to PD ale myśle ze max 1litr, co do potenciału to mysle ze przy hardcorowym ustawieniu mozna wydusić z niego jakies 115KM jak da sie z 1,2TDI wydusić 102KM ]:-> samym softem
Co do problemów w 1,4TDi to jest o znana jednostka więc juz dopracowana, raczej eksploatacyjne rzeczy ale w 100% nie wiem.



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
czyli ten juz jest zaczipsowany ?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=11

albo ten

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

no chyba ze nie wiedza co maja ( bo reszta pisze ze po czipie )

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu: dzieki
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Sob 21 Cze, 2008
Posty: 3
Skąd: W-wa
Dzieki:)

Kurcze bo samochod strasznie mi sie podoba:) miałem wczesniej golfa ale jednak ten wilczek ma coś w sobie.

Może niedługo jakies zloty będą:).


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
Muadel napisał(a):
miałem wczesniej golfa ale jednak ten wilczek ma coś w sobie.


dokladnie :) Po ostatnim artykule w vwperformance tez sie nad nim zastanawiam .

jezeli ktos "mowic angielski" to polecam to forum Club Lupo . przegladam go ostatnio namietnie i sa tam naprawde super projkety . Co prawda malo jest dieselkow 3L, bo nie byly oferowane na angielski rynek , ale mozna znalezc sporo inspiracji jak zrobic lupo

http://forums.clublupo.co.uk/index.php? ... 22a2fc37e&



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
Jesli chodzi o diesle to gama silników była taka:
1,2 TDI PD 3L 61 KM
1,4 TDI PD 75 KM (ten sam silnik co w polówkach i fabiach)
1,7 SDI 60KM

Benzyna
1,0 L (50 KM)
1,4 L (60, 75 i 100 KM)
1,4 FSI (105 KM) (Wygląd i karoseria taka sama jak w 3L, rarytas na polskim rynku, większy rarytas niż GTI :))
1,6 GTI (125 KM)

Wiecej tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
ex-projekt mod
ex-projekt mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 27 Kwi, 2005
Posty: 8109
Skąd: IRA
Gadu-Gadu: 5988786
no wlasnie dlatego te lupo 1,4 tdi sport smierdzialo mi jakims walkiem :) i dlatego wolalem zapytac u zrodla .



_________________
Image
Offline
 Profil    5988786
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 22 Cze, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
były zmiany wałków ale w 1,4 benzyna w wersjach 100 konnych.



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe