VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://www.forum.vwzone.pl/

[Garbus Custom] Qvazi ukończony
http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=87&t=34209
Strona 1 z 11

Autor:  Qvazi [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu:  [Garbus Custom] Qvazi ukończony

Witam, przedstawiam swój projekt reanimacji i stylizacji Vw Garbusa.Samochód stylizowany na modele z lat 6x jednak jest to projekt typowo Customowy... Autko robione dla własnej przyjemności, będzie jeździło nie więcej niż 5-6 miesięcy w roku. Kupione zostało w od handlarza który chciał je pociąć na żyletki, następnie stało na podwórku i marniało 7 lat.. Jakieś 4 lata temu zostało oddane do firmy zajmującej sie starszymi samochodami gdzie zostało zdewastowane i marzło oraz rdzewiało w zimę na śniegu, rozebrane i nie przykryte nawet jakakolwiek plandeką czy folią (fuck) Pod koniec 2005 zeszłego roku autko zostało odebrane siłą z warsztatu w stanie powiedzmy nieprzyjemnym dla oka i robione u znajomych blacharzy.. została pospawana podłoga, sprawdzony silnik itp .Na początku 2006 roku zdecydowaliśmy się już przeznaczyć poważniejsze środki i oddaliśmy do konkretnej firmy gdzie wg naszego pomysłu, szkiców i zdjęć było powolutku przygotowywane... Wcześniej nie miałem nigdy styczności z Garbusami wiec bardzo dużo się nauczyłem na temat tego cultowego samochodu. Z takich ciekawszych rzeczy to moze napisze że z zewnątrz jest prawie seryjne autko z drobnymi smaczkami typu suicidedoors (ala stara syrenka) , airride , w środku skóra i alcantara, ładny miedziano - brązowy perłowy lakierek , 17 calowe chromowane felgi.

ps. jak go więźliśmy na lawecie do docelowego zakładu gdzie go remontują to zatrzymała nas policja i zażądała jakiegoś kwitka na który szrot go wieziemy...nie dawali wiary ze to autko będzie jeszcze kiedyś jeździło...

Silnik:

- seryjnie 1300 , wyremontowany, poskładany od nowa co do każdej śrubki i zwiększona pojemność do 1600 , nowy mocniejszy wałek i sprzęgło z Bulika z silniejszym dociskiem
- nowy wydech Vw Motorsport z kolektorem 4-2-1
- całość oblachowania i orurowania wypiaskowana i pomalowana na antyczną stal
- stożkowy filtr powietrza zakładany na gaznik K&N

Nadwozie

- modyfikacje z użyciem części z modelu wyprodukowanego przed 1967 rokiem ( nowe zderzaki, kły , światła , szyby , listwy , części karoserii , grill , elementy wnętrza
- poszerzone przednie i tylne błotniki
- maska poszerzona i wydłużona
- kolor lakieru stworzony na indywidualne zamówienie (perła o kilku warstwach) wybrany przez moją dziewczynę
- dodatki chromowane
- zamontowany faltdach ; materiałowy rozsuwany dach
- światła tylne od wersji USA
- poszerzane listwy progowe i obłożone gumą
- nowe brązowe szyby
- kierunkowskazy w reflektorach
- żółte halogeny z epoki
- lusterka Swan Mirrow zamontowane nad przednimi błotnikami
- światło wstecznego zamontowane na tylnym zderzaku
- antena od radia zamontowana obok drzwi kierowcy
- szyby z trójkącikami
- napis na tylnej klapie Volkswagen
- odwrotnie otwierane drzwi, tak zwane suicidedoors


Wnętrze

- fotele i podłokietniki od BMW E30 Cabrio obszyte jasną skórą
- tylna kanapa i boczki obszyte tą samą skórą
- podsufitka samochodu i faltdacha obszyta alcantarą
- wykładzina pod kolor samochodu obszyta kedrą pod kolor tapicerki
- customowa kierownica z wygrawerowanym logiem Vw
- na zagłówkach wyszyte logo Vw
- radio z epoki
- chromowane dodatki oraz poobszywane wykończenia
- całość malowana pod kolor samochodu i tapicerki
- elektrycznie otwierane szyby
- chromowane zegary od sterowania pneumatyką
- pomiędzy siedzeniami zawory w skrzynce obszytej skórą do sterowania zawieszeniem
- wycięty z kwasówki i wypolerowany napis zamontowany do tylnej półki obszytej skórą Vw Custom - Low & Slow
- lewarek zmiany biegów zastąpiony shifterem SCAT
- dodatkowe zegary ciśnienia oleju; oraz ładowania akumulatora w chromowanej obudowie podwieszone pod deską rozdzielczą
- elementy pod przednią klapą obszyte wykładziną

Zawieszenie

- system pneumatyczny z oddzielną regulacją przedniej i tylnej osi (zbiornik powietrza i kompresor zamontowany pod przednią klapą) zakres regulacji od 13-17 cm.

Koła
- 17 / 9,5 calowe obręcze Bullit Wheels dedykowane do starych Fordów z oponami 215 / 45 / 17


Cieszy oko....

Przedstawiam tylko parę zdjęć aby strescic ogrom pracy, w rzeczywistosci wszystko trwało ponad 2 lata i zajeło mase prywatnego czasu...

Stan wyjściowy:
Image Image

Po 1,5 roku było troche lepiej...
Image Image

Kolor z którego jestem dumny...
Image Image

Detale...
Image Image Image Image ImageImageImage

Wnętrze...
Image Image

Image

W całej okazałości...
Image Image Image

Image
Image
Image

Jeśli ktoś by chciał przeczytać artykuł o modyfikacjach i remoncie Garbusa to zapraszam to zapoznania sie z ciekawym artykułem w Vw Trends - bardzo fajnie wyszły zdjęcie za co dziekuje ich autorowi Mikołajowi Urbańskiemu.
Image[/b]


Tutaj musze wspomnieć o wojnie północ - południe : bardzo ciekawa przygoda !
ImageImage]ImageImageImage]Image


Jeśli Garbik przypadł komuś do gustu to polecam tez obejrzeć dzisiejszy tj. 16.11 program OPT na TVN Turbo gdzie Garbik rywalizował z Nissanem:

Czesc 1 - Garbus :

http://pl.youtube.com/watch?v=DVJuC46IC5k


Czesc 2 - Konkurent + podsumowanie :

http://pl.youtube.com/watch?v=yMuC3quZ8To

Mozna tez zagłosowac jesli komus sie spodobało jak wypadł Garbi :

http://www.tvnturbo.pl/news/340/view

W przyszłym tygodniu będzie można zobaczyć naprawde mistrzowskie wg mnie zdjęcia w 2 miesiecznikach motoryzacyjno/tuningowych...szczególnie zdjęcia studyjne powalają...ludzie którzy to robili wykonali kawał niesamowitej roboty.

Autor:  SpierS [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Super Super Super Garbatek, Gratuluję ! :D
Felgi pasują idealnie, (mój ulubiony model koła do mustanga)
Zawieszenie, podobnie jak lakierek, obszycie środka zasługują na wielkie uznanie !
No i oczywiście oryginalny (podkręcony silnik) niee

Autor:  Domier [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

i znow dobrali zupelnie 2 rozne auta. nie ma co duzo pisac o garbie, arty w gazetach i wszechobecny szal mowia wystarczajaco o tym aucie. jest fajnie mimo ze pewnie konserwatysci sklonni za to zabic to jednak przerobki ze smakiem :D

Autor:  -MiLeK- [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

jest mega grubassss ]:->

Autor:  squoka [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

auto jest piekne, ale szkoda, ze wnetrze jest malo klasyczne, tzw kolor obszyc jak najbardziej ok, ale szkoda, ze nie na oryginalnych fotelach....
slowa uznania za ogrom pracy, warto bylo...

Autor:  Qvazi [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

squoka napisał(a):
auto jest piekne, ale szkoda, ze wnetrze jest malo klasyczne, tzw kolor obszyc jak najbardziej ok, ale szkoda, ze nie na oryginalnych fotelach....
slowa uznania za ogrom pracy, warto bylo...


Masz racje...teraz chyba bym sie zdecydował jednak na klasyczne fotele..moze conajwyzej ze starszego rocznika,aczkolwiek te od E-30 po ładnym obszyciu ,tego wnetrza napewno nie szpecą i chyba łądnie komponuja sie z przyjetą customową stylistyką...to juz są takie malutkie gusta i guściki :hmm:
Tak kiedys wyglądało wnętrze coooo

Image

Autor:  sawno [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

najbardziej podobają mi sie tylnie koła, wykrzywione pod kątem a jak z oponami, często zmieniasz :D

Autor:  Młody_Gdynia [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Piękny, genialny :D Szacunek za wkład i efekt końcowy...

Autor:  Bielin [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Obłędny jest!!!! Prawdziwy mistrz!

Autor:  kaczajazda [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Szacunek za ogrom pracy, czas i.... PASJI ]:->

Autor:  Speed [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

a ja mam pytanie dlaczego błotniki nie były zdjęte do malowania? Przynajmniej nie widze nigdzie zdjęcia zeby tak było. Czy one sa przyspawane na stałe?
Ech czepiam sie. Skoro na tym projekcie uczyłeś się historii i stylów w garbusie to i tak wielki szacun za to co powstało. Fotele pasowały by z porsche :)

[ Dodano: Nie 16 Lis, 2008 ]
Aaaaaa.. Jeszcze musze dodać ze o tym projekcie słyszeliśmy tutaj już dawno dawno. Szkoda że dopiero teraz tu dołączyłeś.
Czyż byśmy byli dopiero potrzebni do głosowania?! (joke)

Autor:  Krys. [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

http://www.tvnturbo.pl/news/340/view głosujcie panowie głosujcie na Garbusa.


A co do auta to lanss 100 pro.

Autor:  cocoloco [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Super auto.. ale tez bym zmienił fotele jak pisał Speed, na prosiaki :) masz filmik jak ci działa airride??

Autor:  sundecade [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Czekałem na tej projekt tutaj na forum !!Miło,że takie grube projekty sie tutaj pojawiają, mateo ma brac z czego przyklad :D
Autko 1 liga, nie ma co ! Pełen szacunek za to że odremontowałeś tak stare i zniszczone auto, naprawde pełen podziw jamajama jamajama
Sam bym nie uwierzyl ze to moze kiedys jezdzic.
Pozdro !!

Autor:  K I L L E R [ Nie 16 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Garbus, elita polskiej sceny VW! Naprawdę gruby project. Co do środka to może faktycznie bezzagłówki bardziej by tutaj pasowały ale Recaro nie jest złe ;) Gratuluje efektu jamajama

Strona 1 z 11 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/