Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [mk3]Kompressor zrobiony z turbo?
PostWysłany: Sob 18 Sie, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
Witam w VW Scene znalazlem golfa 3 ktory ma zalozony kompressor wygladajacy na polowke turbiny z dorobionym mocowaniem na naped paskiem. Ktos cos wie na ten temat, da sie tak turbo przedlubac?
Image
Image
Image


Ostatnio edytowany przez KadareK, Pon 20 Sie, 2007, edytowano w sumie 1 raz


_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 18 Sie, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Zeskanuj artykuł, albo chociaż fragment o tym ustrojstwie, to przetłumaczę.

Moim zdaniem ciężko coś takiego zrobić. Z tego co wiem, turbo kręci się z prędkością 100-150 tysięcy obr/min. Kompresor pobiera napęd od wału korbowego poprzez przekładnie pasową najczęściej i kręci się z o wiele mniejszymi obrotami. żeby dmuchać odpowiednie ciśnienie musi mieć za to większą wewnętrzną szczelność niż turbina (szczeliny między łopatkami a korpusem).

Nie ma technicznej możliwości żeby napęd od wału poprzez przekładnię zapewnił te 100-150 tys. obr/min, przy których turbina by działała, jaka to przekładnia musiałaby być, przełożenie co najmniej 20krotne, to by pod maskę się nie zmieściło i miało poza tym zajeb***ie wielką bezwładność jeszcze na dodatek.

Myślę, że to jest jakaś dmuchawa, konstrukcja wirnika może być podobna jak w turbo, ale na pewno jest o wiele ciaśniej między łopatkami a korpusem.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 18 Sie, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
Rozumiem, jutro postaram sie zrobic skana

[ Dodano: Sob 18 Sie, 2007 ]
Znalazlem w opisie ze to kompressor ZR2 firmy: www.z-engineering.com



_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 18 Sie, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Sprawdziłem na stronce tej firmy, rzeczywiście to kompresor, tak jak przypuszczałem.
Napęd paskiem wielorowkowym od silnika, potem przełożenierroty na kółku na pasek zębaty. Max. obroty 40tys/min dmucha do 0,55 bara (to se nawet bebechów nie wymienił w vałerze, heheh), nie korzysta ze smarowania olejem silnikowym.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Sie, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
hehe no cyzli jakies kobinowane to ale doladowanie chyba jakies slabe.



_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Sie, 2007 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5279
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R STG4
Rotrex robic cos dokłądnie takeigo samego ..ale fakt zr3 tez takie cos robi...
tutaj mozecie rzucic okami :P na bardzo ładna trojke highline vr6 z takowym kompresem

http://www.ralf-richter.net/golf3/projekt.htm

a tu zasada działania kompresora
http://www.ralf-richter.net/tech/kompr.htm



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 19 Sie, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
no faktycznie ale itak wyglada to jak polowka turbo, bo na stronce producenta pokazane wirniki nie wygladaja na jakies bardzo rozniace sie od tych jakie sa w turbinach. Pytaniem jest kwestia przelozenia czy ono zalatwia sprawe i wywoluje rzadaneobroty wirnika



_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 7 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe