Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf II] 1.8 RP Przyspieszenie zapłonu - zwiększenie mocy
PostWysłany: Pon 11 Cze, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Paź, 2006
Posty: 10
Skąd: Kraków
Witam i pytam ;)

Jaki ma wpływ przyspieszenie zapłonu (na rozdzielaczu) na porzebieg momentu obrotowego ? Mam u siebie przyspieszony zapłon o około 3 stopnie i wykres wskazuje na lepszą elastyczność ale gorszą moc maksymalną osiąganą przy ok.5640rpm zamiast tego co fabryka podaje czyli 5250. Niestety nie mam wykresu przy zapłonie standardowo ustawionym więc i porównać nie mam do czego :(
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów (w granicach rozsądku). Czy przerabiał ktoś z Was dolot na krótszy w RP/ABS opierając się na wyliczeniach lub posiada wykres hamowni przed i po modyfikacji ?

Wykresik mojego RP'ka


Ostatnio edytowany przez Pinhead, Śro 13 Cze, 2007, edytowano w sumie 1 raz

Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 11 Cze, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Pinhead napisał(a):
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów


No to nic innego jak wstawić sportowy wałeczek rozrządu.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 12 Cze, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Paź, 2006
Posty: 10
Skąd: Kraków
No to jest rozwiązanie jednak nieco kosztowne :) Sportowy wałek to prawie 1/3 wartości samochodu :/ A jeśli jest możliwość poprawy osiągów przez zapłon to dlaczego z tego nie skorzystać.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 12 Cze, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Tak, ale jeśli zbyt mocno przyspieszysz zapłon i zalejesz niskooktanową benzynę to nastąpi spalanie stukowe i silnik powoli szlag trafi...

Pozdrówka ;)

PS: zapomnij że tanim kosztem uzyskasz nie wiadomo jakie efekty...



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 12 Cze, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Paź, 2006
Posty: 10
Skąd: Kraków
Dlatego chce się dowiedzieć czy ma jakiś wpływ, a jeśli tak to jaki przyspieszenie zapłonu na wykres momentu obrotowego. Rewelacji się nie spodziewam ale chciał bym uzyskać +3KM mocy maksymalnej aby było równe 90KM :) Choć przypuszczam że przy normalnej jeździe jest 90-91KM bo na hamowni testy były robione bez nadmuchu powietrza :( Do tego był ponad 30 stopniowy upał.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 14 Cze, 2007 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
A co Ci da te 3KM? Przecież nawet tego nie poczujesz...



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 14 Cze, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Paź, 2006
Posty: 10
Skąd: Kraków
Nie ważne ile KM więcej choć fajnie by było przebić fabryczne 90 ;) Ważne żeby lepiej ciągnoł w górnym zakresie obrotów bo jak narazie to ciągnie troche jak diesel.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Cze, 2007 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
powaznie masz tam jeszcze 90KM?????.

[ Dodano: Sob 23 Cze, 2007 ]
nic po tylu latach nie ucieklo???



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Cze, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 02 Paź, 2006
Posty: 10
Skąd: Kraków
Test bez nadmuchu w upale >30*C i na starym filtrze powietrza: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12fcb01602 Moment obrotowy jest jak w ABS'ie pfu


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 9 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe