VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://www.forum.vwzone.pl/

[PG/G60] Nie chce odpalić.
http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=36&t=105024
Strona 1 z 1

Autor:  Filipovic [ Sob 09 Mar, 2019 ]
Temat postu:  [PG/G60] Nie chce odpalić.

Jak w temacie, jest iskra na świecy + paliwo (podlewa mi świece) auto za cholerę nie chce odpalić. :<: Kręci jak szalone, a nawet nie chce lekko załapać. Wymienione przewody, kopułka, palec, świece i dalej to samo, zero poprawy. Auto wcześniej stało z miesiąc nie ruszane gdzie wcześniej odpalało od strzała.
Było kilka opcji namierzenia problemu jak ;

-czujnik położenia wału (okazało się, że G go nie posiada)
-czujnik halla (nie byłoby iskry gdyby padł)
-pompa paliwa (jednak ona daje znak po przekręceniu kluczyka, bezpiecznik ok)
-kostka stacyjki (gdyby padła nie byłoby opcji kręcenia rozrusznikiem)
-niebieski czujnik (ktoś proponował go odłączyć i sprawdzić co się stanie, żadnych zmian)

Inne pomysły;
-rozrząd się magicznie sam przestawił?
-przekaźnik pompy?
-cewka przy wyciągniętej świecy daje iskrę, a w silniku już nie?
-może po milionie prób odpalenia silnika jest tyle w nim paliwa, że wypadałoby to jakoś ''wypompować''? ;)

Autor:  turpik [ Nie 10 Mar, 2019 ]
Temat postu:  Re: [PG/G60] Nie chce odpalić.

sprawdz rozrzad jak sie przestawil to pozniej sprawdz kompresje

Autor:  Filipovic [ Pon 11 Mar, 2019 ]
Temat postu:  Re: [PG/G60] Nie chce odpalić.

Temat rozwiązany ! :ok:

Auto wcześniej paliło miodzio i rozrząd przestawiony wgl. nie wchodził w grę, a jeżeli brakowało innych pomysłów on zostawał jako ostatni podejrzany. Typów było kilka, które wyżej wymieniono, najbardziej byłem utwierdzony w tym, że wuj strzelił cewkę, ale po telefonie do Barteza z BM Performance i krótkiej lekcji na temat zapłonu w PG wyszło na jaw, że manual ułożenia przewodów którym się kierowałem tyczył się silnika, który ma ustawiony rozrząd na znakach, zapłon patrząc na znaki na skrzyni biegów i co się okazało trzeba jeszcze sprawdzić wałek pośredni, który napędza aparat, tak mniej-więcej zrozumiałem naszą rozmowę, może coś mylę. Powiedział, że dużo mechaników to olewa po prostu co potem skutkuje inną pozycją pierwszego cylindra na kopułce. Patrząc na nią z góry myślałem, że pierwszy cylinder (od strony rozrządu) będzie w dolnym lewym rogu kopułki, a tutaj tylna część ciała. Poleciałem więc w kierunku ruchu wskazówek zegara z kolejną kombinacją czyli pierwszy cylinder GÓRNY LEWY RÓG KOPUŁKI i potem lecimy normalnie 1-3-4-2 i cyk ! Auto pali od strzała.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/