VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a http://www.forum.vwzone.pl/ |
|
[mkI, mkII, mkIII, mkIV] Dane tech, informacje, itd.... http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=35&t=2112 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | Burza Jr [ Śro 24 Lis, 2004 ] |
Temat postu: | |
Niedomagania gażnika PIERBURG 2E2 1.SILNIK GAŚNIE PO WYłĄCZENIU KLUCZYKA NIE OD RAZU 2.SILNIK GAŚNIE PO ROZGRZANIU 3.SILNIK STALE UTRZYMUJE WYSOKIE OBROTY 4.CHWILOWO OBROTY SPADAJĄ DO 500-600 5.PRZY ROZRUCHU ZIMĄ SILNIK MOCNO DYMI 6.ZA MAłE OBROTY ROZRUCHU ZIMNEGO SILNIKA 7.SILNIK PRACUJE NIESTABILNIE POD KONIEC ROZGRZEWANIA I NA OBROTACH JAłOWYCH 8.SILNIK PRACUJE NIESTABILNIE W CZASIE JAZDY 9.ZA WYSOKIE OBROTY ZIMNEGO SILNIKA rysunek przedstawiający gaźnik ( kliknij w celu powiększenia ) 1. SILNIK NIE GAŚNIE OD RAZU PO WYłĄCZENIU KLUCZYKA Po wyłączeniu zapłonu paliwo powinno być natychmiast odcięte od silnika. Aby sprawdzić, czy tak jest potrzebne są dwie osoby. Jedna wyłącza kluczyk. a druga obserwuje rdzeń siłownika 3-położeniowego (S3P).Jest to okrągły metalowy krązek o średnicy 7-8cm, z którego wystaje rdzeń dotykający nagwintowanego trzpienia wkręconego do dźwigni sterującej przesłoną dławiącą mieszankę paliwową. Stojąc przed samochodem można go zobaczyć z lewej dolnej strony gażnika. Z tylnej części tego krążka wychodzą dwie rurki powietrzne. Jedna połączona jest wężykiem z zaworem elektromagnetycznym przykręconym do tylnej ścianki tego siłownika 3-położeniowego (S3P), zaś druga poprzez trójnik T1 łączy się z zaworem termicznym (ZT) oraz równolegle z dolną częścią gaźnika, gdzie podczas obrotów silnika wytwarza się podciśnienie proporcjonalne do tych obrotów. W momencie zaniku napięcia zapłonu rdzeń powinien zostać całkowicie wciągnięty i dżwignia opierająca się o niego poprzez nagwintowany trzpień powinna natychmiast zamknąć przesłonę dławiącą dopływ paliwa. Jeżeli rdzeń nie został wciągnięty, to oznacza, że albo zawór elektromagnetyczny (ZE) po zaniku napięcia nie zamknął się albo niesprawny jest sam siłownik 3-położeniowy(S3P). Zawór elektromagnetyczny (ZE) jest czarnym, prostopadłościennym klockiem przykręconym z tyłu siłownika 3-położeniowego (S3P). Bez wymontowania gażnika prawie go nie widać. Wygląda jak elekrtomagnes to jest rdzeń i uzwojenie. Z jednej jego strony znajdują się dwie rurki pod kątem 90 stopni. Jedna rurka lączy się z siłownikiem 3-położeniowym (S3P) , a druga poprzez trójnik T2 idzie do gornej części gaźnika, gdzie przez filtr powietrza łączy się z atmosferą. Przy braku napięcia zasilania zawór jest zamknięty. Nałeży zatkać połączenie siłownika 3-położeniowego (S3P) z zaworem elektromagnetycznym (ZE). Najlepiej w tym celu zdjąć wężyk z zaworu elektromagnetycznego (ZE) i zatykać go palcem. Uruchomić na chwilę silnik aby uzykać podciśnienie i przy zatkanym wężyku wyłączyć kluczyk. Jeżeli teraz rdzeń się cofa to przyczyną byłą nieszczelnie założona rurka gumowa, którą właśnie zatykaliśmy lub uszkodzony zawór elektromagnetyczny (ZE). Jeżeli rdzeń nadal się nie cofa, to wadliwy jest siłownik 3-położeniowy (S3P). Może on mieć zabrudzony lub zardzewiały rdzeń, przez co są duże opory przy przesuwaniu, może mieć nieszczelną membranę lub mieć nieszczelność na gwincie śruby regulującej obroty biegu jałowego gorącego silnika. Jeżeli rdzeń jest prawidłowo wciągany, a dźwignia przesłony dławiącej dopływ paliwa nie cofa się - należy sprawdzić siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR). Ma on kształt okrągłej, czarnej, plastikowej puszki o średnicy 3-4cm. Stojąc przed samochodem widać go z prawej strony u góry z przodu gaźnika. Wychodzą z niego dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest ze żródłem podciśnienia to jest z dolną częścią gaźnika, a drugi poprzez trójnik T3 połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie kuli, będącym rezerwuarem podciśnienia. Regulator ten z opóźnieniem koniecznym na odessanie powietrza z zielonego pojemnika wspomaga działanie sprężyny termobimetalicznej przy otwieraniu przesłony powietrza dla ssania. 2.SILNIK GASNIE PO ROZGRZANIU Objawy:Po 5 minutach od odpalenia zimnego silnika - silnik gaśnie. Ciepły silnik odpala i zaraz gaśnie. Najbardziej podejrzany jest wówczas siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR), ponieważ przez pierwsze minuty za pracę zimnego silnika odpowiada bimetaliczny regulator przesłony powietrza (BRPP) na ssaniu, a następnie pracę powinien przejąć siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR) Jest to okrągła, plastikowa, czarna puszka o średnicy 3-4cm umieszczona z prawej, górnej strony gaźnika patrząc na gaźnik stojąc przed samochodem.Wychodzą z niej dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest z dolną częścią gaźnika ,skąd pobierane jest podciśnienie podczas pracy silnika. adrugi poprzez trójnik połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie kuli, będącym rezerwuarem obniżonego ciśnienia. Po zgaśnięciu silnika należy spojrzeć na rdzeń siłownika 3-położeniowego (S3P) (Okrągły, metalowy krążek o średnicy 7-8 cm umieszczony w dolnej, lewej części gażnika patrząc na gaźnik sprzed samochodu.) Jeżeli jest on całkowicie wciągnięty, to podejrzenie się potwierdziło. Należy też sprawdzić, czy włączenie zapłonu podaje też napięcie +12V na zawór elektromagnetyczny (ZE) (Jest to czarny, prostokątny klocek przymocowany z tyłu siłownika 3-położeniowego (S3P). Wychodzą z niego dwie ryrki pod kątem 90 stopni.). Jeżeli napięcia nie ma - to sprawdzić przewody elektryczne. Jeżeli jest - to przetestować sam zawór elektromagnetyczny (ZE). Gdy brak napięcia to zawór powinien być zamknięty. Przy pracującym silniku przerywanie i podawanie tego napięcia powinno dawać efekty akustyczne. Podając napięcie elektrozawór powinien się otwierać z głośnym syczeniem. Przy braku napięcia powinien się zamykać, umożliwiając wzrost podciśnienia. Możliwe, że się zaklinował i nie może się otworzyć. Jeżeli samochód wyposażony jest w ekonomizer (na schematach oznaczany jako J130 ) należy sprawdzić, czy nie utracił szczelności. 3.SILNIK STALE UTRZYMUJE WYSOKIE OBROTY Objawy: Podczas jazdy obroty często wzrastają (powyżej 3000 ). Przy większym obciążeniu silnika zmniejszają się. To powtarza się wiele razy. Nagrzanie silnika nie pomaga. Obroty podwyższa prawdopodobnie siłownik 3-położeniowy (S3P). (Okrągły, metalowy krążek o średnicy 7-8 cm umieszczony w dolnej, lewej części gażnika patrząc na gaźnik sprzed samochodu.) . Należy sprawdzić, czy jest podciśnienie przychodzące z dołu gaźnika przez trójnik T2 na siłownik 3-położeniowy (S3P). Jeżeli jest, to zdjąć rurkę idącą z trójnika T2 na zawór termiczno-czasowy (ZTC) i zatkać ją. Jeżeli rdzen siłownika 3-położeniowego (S3P) nie cofnie się (nie zostanie wciągnięty do obudowy),to uszkodzony jest sam siłownik. Jeżeli został wciągnięty, to problem jest związany z zaworem termiczno-czasowym (ZTC) . Jest to okrągły element umieszczony z tyłu siłownika 3-położeniowego (S3P). Steruje on podciśnieniem podawanym do siłownika 3-położeniowego (S3P). W ciągu kilku sekund od włączenia kluczyka zawór ten nagrzewa się (z szybkością zależną od temperatury otoczenia) i pozwala wtedy na wysunięcie się rdzenia siłownika 3-położeniowego (S3P). Napięcie +12V powinno być doprowadzone do zaworu termiczno-czasowego (ZTC) w chwili włączenia zapłonu. Jeżeli napięcie się pojawia to zawór do wymiany. W otateczności można obejść się i bez niego. Należy na stałe zatkać wężyk łączący zawór termiczno-czasowy (ZTC) z trójnikiem T2. 4.CHWILOWO OBROTY SPADAJĄ DO 500-600 Objawy: W trakcie rozgrzewania silnika, gdy wskazówka temperatury znajduje się na końcu białej strefy obroty spadają do 500-600. Początkowe obroty po uruchomieniu zimnego silnika wynoszą około 2000 obr/min. Po osiągnięciu pełnej znamionowej temperatury silnika (wskazówka ustawiona pionowo) obroty wzrastają do normalnych. (950 na biegu jałowym). Rdzeń siłownika 3-pozycyjnego (S3P) wystaje na 12mm. Po zakończeniu rozgrzewania dźwignia przesłony dławiącej przybliża się do rdzenia siłownika 3-pozycyjnego (S3P), ale pozostaje między nimi odstęp ok 2mm. W czasie dalszego rozgrzewu dźwignia dotyka rdzenia i obroty zaczynają wzrastać. Możliwe przyczyny: 1) Siłownik 3-pozycyjny (S3P) (dlaczego rdzeń wystaje tylko na 12 a powinien na 15 mm) 2) Zabrudzony mechanizm przesłony dławiącej mieszanki (PDM) , przez co rdzeń nie może pokonać jego oporu i wysunąć się na długość 15 mm. 3) Zatkane rurki próżniwe. 5.PRZY ROZRUCHU ZIMĄ SILNIK MOCNO DYMI Objawy: Przy niskiej temperarurze powietrza i zimnym silniku załącza się on prawidłowo (z półobrotu rozrusznika) ale przez kilka minut mocno dymi. Odpowiedzialny jest za to układ automatycznego ssania. Przed rozruchem należy jednokrotnie wcisnąć do końca homoseksualista gazu a następnie go puścić. Wówczas przesłona powietrza przy ssaniu powinna się zamknąć. (Jeżeli gaźnik jest w pełni sprawny i nie ma zabrudzeń zwiększających opory mechaniczne to przesłona powinna zamykać się samoczynnie podczas stygnięcia silnika) Pierwsze sekundy silnik pracuje więc przy zamkniętym dopływie powietrza (oczywiście przesłona nie może być hermetyczna aby silnik nie zgasł.) Ponieważ długa silnik nie może pracować z minimalną ilością powietrza, trzeba przesłonę otworzyć choć na kilka milimetrów. Wykonuje to mieszek podciśnieniowy za pomocą ruchomej membrany. Urządzenie to jest siłownikiem podciśnieniowym urządzenia rozruchowego (SPUR) Podciśnienie to jest doprowadzone przez cienką rurkę z dolnej części gaźnika. Jednak aby zablokować działanie tego urządzenia w pierwszych sekundach pracy silnika przestrzeń robocza mieszka połączona jest z atmosferą .Do tego celu służy pomocnicza membrana umieszczona z prawej przedniej strony gaźnika i połączona rurką z urządzeniem podciśnieniowym. Ta pomocnicza membrana unieszczona w bimetalicznym regularorze przesłony powietrza (BRPP) zaczyna się ogrzewać prądem płynącym po przekręceniu kluczyka w stacyjce i pracyje przez kilka sekund . Odłącza ona mieszek podciśnieniowy od atmosfery, przy czym równocześnie sprężyna bimetalu lekko uchyla przesłonę powietrza na ssaniu. Później stopień otwarcia przesłony powietrza zależy od stopnia nagrzania bimetalicznej sprężyny. Oprócz ogrzewania prądem sprężyna bimetaliczna w późniejszym okresie ogrzewana jest także wodą w obiegu chłodzenia silnika doprowadzona do bimetalicznego regulatora przesłony powietrza (BRPP) za pomocą gumowych węży. Jest to oddzielny mały obieg wody, niezależny od dużego obiegu obejmującego termostat i chłodnicę. Po osiągnięciu temperatury 55-65 stopni C czujnik termiczny (CT 55-65) wyłącza dopływ prądu do spirali grzejnej nawiniętej na sprężynie bimetalicznej a jej temperaturę utrzymuje jedynie przepływ gorącej wody z silnika. Czujnik termiczny (CT-55-65) na zimno ma styki zwarte a otwierają się one w temperaturze 55-65 stopni Celsjusza.Jedną z przyczyn takiego objawu pracy zimnego silnika jest uszkodzenie czujnika termicznego (CT 55-65). Wkręcony jest on do metalowej rury wychodzącej z silnika, łączącej poprzez gumowy wąż obieg wody w silniku z górnym króćcem chłodnicy. Umieszczony jest od spodu i dochodzą do niego dwa przewody: czarno-żółty idący do złączki gaźnika i czarny, którym przychodzi zasilanie +12V. W rezultacie przesłona powietrza na ssaniu długo się nie otwiera. Dopiero, gdy sprężyna bimetaliczna nagrzeje się od gorącej wody z silnika, mieszanka uzyskuje prawidłowy skład. Inną przyczyną może być przepalenie się spirali grzejnej w bimetalicznym regulatorze przesłony powietrza (BRPP) lub brak napięcia zasilania (sprawdzić instalację elektryczną). 6.ZA MAłE OBROTY ROZRUCHU ZIMNEGO SILNIKA Objawy: Przy rozruchu zimnego silnika w ciągu pierwszych 10-15 sekund obroty osiągają tylko 1300-1400 obr/min, a następnie obniżają się do 800-900 lub niższych, przy czym silnik czasami gaśnie, jeżeli w porę nie wciśnie się pedału gazu. Dym przy tym jest czarny. Prawdopodobnie winien jest siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR). Jest to okrągła,czarna, plastikowa puszka o średnicy 3-4 cm. Wychodzą z niej dwa wężyki podciśnieniowe. Jeden połączony jest z dolną częścią gaźnika, a drugi poprzez trójnik T1 połączony jest z zielonym pojemnikiem w kształcie kuli, będącym rezerwuarem podciśnienia. Opóźnia on zarówno włączanie jak i wyłączanie regulatora. Siłownik podciśnieniowy urządzenia rozruchowego (SPUR) umieszczony jest w przednim, górnym, prawym rogu gaźnika (patrząc od przodu samochodu). Aby go sprawdzić należy zdjąć rurkę idącą do dołu gaźnika i poprzez obcy wężyk nałożony na ten wolny króciec dmuchać. Jeżeli są nieszczelności to sprawdzić połączenia wężyków. Gdy są one w porządku to regulator należy wymienić, wyregulować lub naprawić (wymienić membranę na podobną od gaźnika WAZ-2105) Gdy układ jest szczelny to należy wyregulować działanie siłownika podciśnieniowego urządzenia rozruchowego (SPUR). Regulacja ta jest konieczna do uzyskania prawidłowych ustawień przesłony powietrza na ssaniu. Przeprowadza się ją w dwóch etapach: -Zdejmujemy oba wężyki. Na miejsce zdjętego wężyka przychodzącego z dolnej części gaźnika zakładamy ten drugi. Na wolny króciec zakładamy kawałek obcego wężyka, którym ustami wysysamy powietrze. W tum samym czasie palcem popychamy lekko przesłonę powietrza na ssaniu, próbując ją zamknąć aż do wyczucia lekkiego oporu. Bimetaliczny regulator przesłony powietrza (BRPP) powinien być przy tym zdjęty, aby nie przeszkadzał w regulacji. Odległość uchylenia przesłony powinna wynosić 2.2 mm dla gaźników Nr:027 129 015G oraz 027 129 016A/BQ/R i 2.3 mm dla gaźników Nr:027 129 015A/Q/T . Jeżeli jast inna to można ją ustawić obracając przednią częścią siłownika podciśnieniowego urządzenia rorzuchowego (SPUR). Jeżeli nie daje się obracać ręką, to na jej środku znajduje się otwór na klucz inbusowy 6 mm. -Zatykamy drugą rurkę i znów zasysamy powietrze z pierwszej. Przesłona powinna otworzyć się na 5.1 mm dla gaźników Nr: 027 129 015G oraz o27 129 016A/BQ/R i 4.7 mm dla gaźników Nr: 027 129 015A/Q/T Wyregulować ją można wkrętem pod inbus 2 znajdującym się z drugiej strony regulatora. Dostęp do tego wkręta jest możliwy poprzez specjalny otwór wykonany w ściance gaźnika. 7.SILNIK PRACUJE NIESTABILNIE POD KONIEC ROZGRZEWANIA I NA OBROTACH JAłOWYCH Często objawia się to co 20 sekund zamieraniem silnika na 1 sekundę. Silne drgania przy dodawaniu gazu. Najczęściej przyczyną jest małe rezokardowe kółeczko na grzybku pompki przyśpieszającej (PP) Pompka przyśpieszająca (PP) znajduje się z przedniej, lewej strony gażnika. Jest to kwadratowa pokrywa mocowana do gaźnika za pomocą 4 wkrętów rozmieszczonych w marożnikach pokrywy. Wewnątrz pod grzybkiem podobnym do grzybka stosowanego w kranie, może znajdować się dodatkowo filtr z cienkiej siatki. W niektórych modelach tego filtra nie ma. Przy nieszczelności takiego zaworka (grzybek i kółeczko) przez cały czas przedostaje się dodatkowa porcja benzyny, co rozstraja gażnik. 8.SILNIK PRACUJE NIESTABILNIE W CZASIE JAZDY Na biegu jałowym obroty są prawidłowe zarówno w czasie rozgrzewania jak i po rozgrzaniu. Jeżeli włączy się teraz I lub II bieg i wciśnie gaz - obroty maleją do 550-600, silnik zaczyna drgać a następnie gaśnie. Najbardziej prawdopodobna przyczyna leży w zaworze wzbogacania mieszanki (ZWM). Zamocowany jest on na lewej bocznej ściance gażnika patrząc od przodu samochodu. Jest to niewielka , owalna nakładka przykręcona dwoma wkrętami. Składa się z zaworu, membrany i sprężynki. Jego zadaniem jest wzbogacenie mieszanki ,gdy wzrośnie obciążenie mechaniczne silnika. Przy małym obciążeniu podciśnienie z kolektora ssącego gaźnika przyciąga membranę i kółeczko na rdzeniu zatyka otworki w ściance gaźnika łączące z komorą pływakową. Paliwo więc tędy nie przepływa. Przy zwiększonym obciążeniu silnika jego obroty maleją i maleje też podciśnienie. Sprężynka odciąga więc kółeczko z rdzeniem stanowiące zaworek. Paliwo może więc przepływać przez otworki do dyszy rozpylacza. Jest to równoległa droga dla dopływu paliwa. Skład i ilość mieszanki dobierany jest więc w zależności od obciążenia silnika. Jeżeli podczas jazdy pojawia się czarny dym to przyczyną może być zabrudzenie kółeczka z rdzeniem, przez co otworki nigdy nie są szczelnie zamknięte. Należy cały podzespół rozebrać. umyć i złożyć. Zwrócić uwagę, czy kółeczko dobrze przylega do powierzchni gaźnika. Do tego nie jwst konieczne wymontowywanie gaźnika. Gdy nie pojawia się czarny dym, to także można podejrzewać ten sam element. Wówczas prawdopodobnie jest dziurawa membrana, przez którą zasysane jest dodatkowe powietrze. Mogą być także nieszczelności podkładki. 9.ZA WYSOKIE OBROTY ZIMNEGO SILNIKA Po odpaleniu zimnego silnika obroty biegu jałowego prawie natychmiast przekraczają 3000 (zamiast 1500-1800), a następnie po 1 do 2 sekundach spadają do 700-800. Prawdopodobnie nie działa zawór termiczno-czasowy (ZTC). Jest to okrągły element umieszczony z tyłu siłownika 3-położeniowego (S3P). W chwili załączenia stacyjki na wtyczce z dwoma bolcami wyjętej z tego elementu powinno pojawić się napięcie 12V (mierzone między bolcami). Przy wyjętej wtyczce opór mierzony na gnieździe zaworu termiczno-czasowego (ZTC) powinien wynosić 1.9-2.7 Ohma. Jeżeli wtyczka jest włączona i przychodzi na nią napięcie, to zawór ten powinien być zatkany w pierwszym momencie i po upływie 1 do 6 sekund, zależnie od temperatury powinien się stopniowo otwierać. Wieslaw Wasilewski (wieswas@ck-sg.p.lodz.pl) PS. Jest to swobodne tłumaczenie z języka rosyjskiego artykułu Siergieja Skobjakowa (SergeyGolf) ze strony internetowej http://www.vw-club.ru/service/manuals/2E2 Copyright ® Robert Strzelecki |
Autor: | chester [ Sob 04 Gru, 2004 ] |
Temat postu: | |
Bilu. Kliknij na poniższy link bo niechce mi sie przepisywać: http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=3993 Pozdrawiam :twisted: |
Autor: | Burza Jr [ Sob 25 Gru, 2004 ] |
Temat postu: | |
[Golf mk II] Orginalna instrukcja obsługi po polsku Znajduje się tutaj - 16MB Tylko do użytku prywatnego, wszelkie próby sprzedaży będą (głównie za pośrednictwem allegro) surowo karane. by Ygd |
Autor: | nomos [ Czw 17 Lut, 2005 ] |
Temat postu: | |
heny napisał(a): może ktoś wie gdzie znaleźć schemat instalacji elektrycznej do scirocco z 1981.to samo co Golf mk1.?
www.scirocco.pl tam w donload jest ksiazka poszukaj w pdf. zapisana mam to od kondora |
Autor: | Filoszka [ Wto 03 Maj, 2005 ] |
Temat postu: | |
Burza Jr napisał(a): [Golf mk II] Orginalna instrukcja obsługi po polsku
Znajduje się tutaj - 16MB Tylko do użytku prywatnego, wszelkie próby sprzedaży będą (głównie za pośrednictwem allegro) surowo karane. by Ygd Nie działa ten link Jak możesz Burza to weź jeszcze raz zapodaj POZDRO |
Autor: | ygd [ Wto 27 Wrz, 2005 ] |
Temat postu: | |
http://vwforum.pl/silniki/tech1.html - oznaczenia prawie wszystkich silników VW http://72.36.173.170/~yagoda/instrukcja/ - instrukcja obsługi MK2 po POLSKU - online |
Autor: | Burza Jr [ Śro 28 Wrz, 2005 ] |
Temat postu: | |
ygd dziękówa uwolniłes mnie własnie od setki mailów z prośba o instrukcje golfa II PL |
Autor: | Burza Jr [ Czw 01 Gru, 2005 ] |
Temat postu: | |
[all VW] Książki servisowe, instrukcje obsługi, ksiażki napraw http://ad-ministry.com/outside/golf/ by Outside |
Autor: | AssassiN [ Pon 16 Sty, 2006 ] |
Temat postu: | |
Potrzebuje pełnego oznaczenia felg stalowych do GTI 15`` na 5 śrub - standardowych bo do zimówek potrzebuje |
Autor: | MarcinHela [ Nie 19 Mar, 2006 ] |
Temat postu: | |
a ja bardzo bym prosil jakies info na temat spalania mk III 2.0 16V i 8V GTI |
Autor: | Speed [ Pon 15 Maj, 2006 ] |
Temat postu: | |
ja szukam dogrego magika co by mi ustawił komp w 1.8turbo bo powyzej 4tys na chwile sie zadusza-jak by nie dostawał paliwa-przy czym ndal ciagnie ale juz słabo. no i od 5.5tys jest juz w miare norma jak to na dole. Dodam ze nie mozna sie połaczyc z silnikiem orginalna kostką. [ Dodano: Pon 15 Maj, 2006 ] plus to ze turbo ładuje prawie 1.5bara i dół mam naprawde ładny bo cos juz było grzebane.gdzie to sprawdzic |
Autor: | drooops4 [ Śro 24 Maj, 2006 ] |
Temat postu: | |
pilnie potrzebna książka obsługi do MK2!!!!! naprawde pilnie... podaje meila...drop_s@tlen.pl , bo te linki nie chca działac.... |
Autor: | djmuh [ Wto 13 Cze, 2006 ] |
Temat postu: | |
Rowniez przylaczam sie do prosby o ksiazki serwisowe MKII z tym ze ja bym prosil o 1,6TD '91 pozdrowka |
Autor: | RiveR [ Wto 16 Sty, 2007 ] |
Temat postu: | |
do sciagniecia VW_golf_Jetta_2.rar |
Autor: | radik25 [ Wto 06 Lut, 2007 ] |
Temat postu: | |
jak wymienić mieszek w golf 4 |
Strona 2 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |