VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://www.forum.vwzone.pl/

[porada] profesjonalna polerka zniszczonego lakieru
http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=34&t=25157
Strona 1 z 5

Autor:  lakiernik [ Wto 02 Paź, 2007 ]
Temat postu:  [porada] profesjonalna polerka zniszczonego lakieru

Lakier na twojej bryczce stal sie nie do zniesienia?Jest caly matowy lub porysowany?myslisz o tym aby zlozyc wizyte u lakiernika?to sprubuj tego!
Chcialbym zaprezentowac jak bez wizyty u lakiernika mozna naprawde skutecznie odnowic lakier samochodowy,a oto produkty ktore beda nam potrzebne(te srodki ktore przedstawiam sa z najwyzszej polki :ok: )
3M-jedna z najleprzych firm produkujaca materialy polerskie i nie tylko
Image
krok pierwszy;auto musi byc umyte a powierzchnia lakieru wolna od asfaltowych kropek,ktore najlatwiej zmyc bezyna lub srodkiem do tego przystosowanym,ja uzywam benzynki
nastepnie matujemy lakier papierem wodnym o bardzo drobnej granulacji p-2000,w ten sposob usuwamy wierzchnia powloke lakieru i zarazem wszelkie drobne zarysowania lub utleniony lakier,aby sprawdzic czy wystarczajaco dokladnie lakier zostal zmatowiony,poprostu suszymy dany elemet i sprawdzamy co przegapilismy.UWAGAzwruc uwage na to,aby przy szlifowaniu pod papier nie dostal sie piasek,poniewaz mozna narobic jeszcze wiecej rys niz bylo wczesniej coooo,najlepiej robic to w zamknietym pomieszczeniu z dala od wichor i bardzo wazna zecz ,aby nie przeszlifowac lakieru do bazy lub podkladu :)
tak powinien wygladac zmatowany elemet auta :ok:
Image
i tak cale autko dookola,w przypadku gdy na aucie sa plastikowe listwy,oklejamy tasma przed rospoczeciem matowania gdyz bardzo ciezko pozniej zmyc paste polerska z porowatych powierzchni
Image
zdejmujemy emblematy i napisy po to by robota byla zrobiona fachowo
Kiedy autko jest juz zmatowane,wycieramy na sucho i usowamu jakiekolwiek drobinki piasku ktory zawsze gdzies z powietrza sie nam pojawi,jest to istotne aby prz nastepnej czynnosci nie narobic wiecej zarysowan :)
oto maszynka i dysk samoprzylepny o granulacji p-4000 ktorym oczywiscie na mokro szlifujemy lakier jeszcze raz,uzywajac duzo wody po to by nie przypalic powloki lakieru,dysk ten usowa drobne ryski ktore jednak zostawil nam papier wodny p-2000,pewnie niektorzy tego jeszcze nie znaja i zapewniam,ze efekt po takiej polerce jest rewelacujny.Wode mozna wlac do butelki ze spryskiwaczem i spryskiwac lakier co jakis czas
ImageImage
kiedy juz cale auto jest objechane ponownie,przystepujemy do polerowania uzywajac maszynki polerskiej o maksymalnej liczbie obrotow 2500/min oraz pasty polerskiej 3M (trizact)lub(fast cut)albo popularnej(farecli)
nakladamy dosc sporo pasty na polerowany elemet a nastepnie maszynka namaczajac gabke polerska szlifujemy az uzyskamy optymalny polysk,pamietajac aby uzywac przez caly czas wody po to,aby nie przypalic lakieru,gdy gabka zrobi sie zbyt sucha oraz byc szczegolnie ostroznym przy krawedziach oraz liniacz auta i zalamaniach :-D
Image
tak wyglada wypolerowany elemet autka no i tak caly samochod
strasznie duzo roboty z taka polerka,mi zajmuje 10 godzin chociaz robie to na codzien,ale praca jest tego warta :)
Image
dalej mozna auto obmyc z pozostalosciach po pascie polerskiej
potem nakladamy mleczko polerskie 3M finesse-it ,ktore z kolei usowa wszelkie smugi,ktore zostawia pasta
polerska nadajac jednoczesnie piekny polysk yupii Uzywamy do tego maszyny polerskiej i bialego dysku 3M na pierwszej fotce lub miekkiej gapki(kolor czarny) tym razem polerujemy bez uzycia duzych ilosci wody,jedynie aby powierzchnia byla lekko namoczona
Image
a to juz efekt po spolerowaniu mleczkiem polerskim3M finesse-it na fotce powyzej
Image
teraz trzeba auto dokladnie umyc ,najlepiej pod cisnieniem aby dokladnie zmyc wszystkie pozostalosci po pascie i mleczku polerskim a nastepnie dokladnie wysuszyc tak by woda nie wyplywala spod uszczelek.
potem zostaje ostatni etap,czyli woskowanie,ja uzywam wosku Auto Glym,(super sprawa)nakladamy wosk gabka lub jakas miekka szmatka,czekamy az podeschnie a potem specjalna szmatka(bardzo miekka)polerujemy wosk az zobaczycie taki efekt koncowy yupii
Image
I w taki sposob czesto mozna uniknac powaznego wydatku jakim jest lakierowanie bryki ;)

Autor:  Bilu. [ Wto 02 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

i nie ma pozniej sladow wieczorem pod lampa?? he he kiedys mialem Audi w dzien bylo super ale w nocy myslalem ze ktos mi gwozdziem porysowal ;) ale robilem w identyczny sposob!

Autor:  HAPCIO [ Wto 02 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Bilu. napisał(a):
nie ma pozniej sladow wieczorem pod lampa??

własnie
może daj dokładniejsze fotki lakieru

Autor:  lakiernik [ Wto 02 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Rys nie ma nawet w nocnym swietle,ale jest jeden warunek,ktory mosisz spelnic;przy polerowaniu nic sie nie moze dostac sie pod gabke,ta co obraca sie na maszynie,mam na mysli np.ziarnko piasku a o ile mi wiadomo,piasek to rowniez kwarc,czyli jeden z najtwardszych pierwiastkow,wiec jak go wdusisz w lakier gabka na pelnych obrotach to rys bedzie cala masa,wiem bo sam nie raz spartolilem robote w ten sposob.Czyli zamkniete pomieszczenie i co chwile plukac woda i bedzie git. :ok:
swoja droga,wez umyj auto i wysusz a po 5 min.przejedz dlonia po masce a zobaczysz ile drobinek kurzu albo piasku wyczujesz na lakierze ;)
postaram sie wkleic wiecej fotek zrobionych w dzien i wieczorem pod swiatlo :)

Autor:  Kevin [ Czw 04 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

no prosze... za to powinien byc punkt pomogl a ja przyklejam to bo to dobry temat jest
brawo lakiernik

Autor:  lakiernik [ Pią 05 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Cytuj:
no prosze... za to powinien byc punkt pomogl a ja przyklejam to bo to dobry temat jest
brawo lakiernik

poprostu stwierdzilem,ze moge wniesc jakies cenne porady w temat (blacharka)bo przegladajac nic o polerce jeszcze nie bylo,chyba,ze przeoczylem :)
Oto jeszcze kilka fotek lakieru po polerce o ktore prosiliscie ;)
ImageImageImageImageImage

Autor:  papen1983 [ Sob 06 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Cytuj:
bo przegladajac nic o polerce jeszcze nie bylo,chyba,ze przeoczylem


ja kiedys przy okazji opisywania samochodu wspomnialem o polerce co prawda nie tak dokładnej jak przedstawiona powyzej aczkolwiek znacznie poprawiającej wygląd samochodu , no i nie bylo to w temacie blacharka/lakiernictwo tylko w projektach :

http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.ph ... ight=papen

Moze chcesz udoskonalić powłoke na miom aucie ? kiedys sie spykniemy moze ;)

Cytuj:
Rys nie ma nawet w nocnym swietle,ale jest jeden warunek,ktory mosisz spelnic;przy polerowaniu nic sie nie moze dostac sie pod gabke,ta co obraca sie na maszynie,mam na mysli np.ziarnko piasku a o ile mi wiadomo,piasek to rowniez kwarc,czyli jeden z najtwardszych pierwiastkow,wiec jak go wdusisz w lakier gabka na pelnych obrotach to rys bedzie cala masa,wiem bo sam nie raz spartolilem robote w ten sposob.Czyli zamkniete pomieszczenie i co chwile plukac woda i bedzie git. :ok:
swoja droga,wez umyj auto i wysusz a po 5 min.przejedz dlonia po masce a zobaczysz ile drobinek kurzu albo piasku wyczujesz na lakierze ;)
postaram sie wkleic wiecej fotek zrobionych w dzien i wieczorem pod swiatlo :)


jest jeszcze jeden chyba warunek , ze do tej pracy musisz sie mimo wszystko starannie przyłożyc aby osignac taki efekt i swoja droga bez 3M Finesit jest to rownie trudne do osiagniecia , aczkolwiek mozna Finesit zastąpić specjalnym bardzo delikatnym mleczkiem polerskim np Automagic Foam Finish (znam to z wlasnego doswiadczenia) które działa na podobnej zasadzie jak finesit i wosk w jednym, aczkolwiek woskowanie nigdy nie zaszkodzi na sam koniec.

Autor:  lakiernik [ Pon 15 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Cytuj:
ze do tej pracy musisz sie mimo wszystko starannie przyłożyc

zawsze uwazalem,ze bez wysilku efekt kiepski ;)

Autor:  LukasTDI [ Wto 16 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

poka mi fotki pod kątem ... jak sloneczko napiernicza na maske i elementy ...
bo takie fotki moge zaraz wystawić po umtciu auta na myjni :)

pozdraVWiam
Moherek :)

Autor:  lakiernik [ Wto 16 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

LukasTDI, Powiem tak,pokazalem jak trzeba fachowo polerowac lakier a jezeli masz watpliwosci co do tego,ze jest to zrobione prawidlowo to nic ci na to nie poradze,jak chcesz sie przekonac to 3M i przyklad masz powyzej ;) Pozdrawiam :)

Autor:  LukasTDI [ Wto 16 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

lakiernik mnie poprostu interesuje jak to wyglada pod swiatlo ....

mam czarne auto i moja polerka wyglada tak:
mycie auta - bezdotyk [bez woskowania]
polerka farekla G3 "na mokro" + niebieska dorbnoscierna gabka
pozniej mleczko CARTEC
przetarcie szmatami z mikrowlukienek
i jest gicior

nie watpie ze to "takie super świetne środki z gornej polki"
poprostu polerowac to trzeba umiec


a moja prosba byla inna niz ta przez ktora zaczela sie ta cala polemika

;)
pozdraVWiam

Autor:  lakiernik [ Wto 16 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

LukasTDI, Farekli g3 uzywalem przez dobrych kilka lat jak pracowalem w PL i nie wyobrazalem sobie lepszego srodka do polerki bo zawsze bylo ok. i nadal twierdze,ze farekla to produkt (the best)ale powoli zaczalem uzywac srodkow 3M wlasnie i teraz nie zamienilbym ich na inne,jak sie do polerki przylozysz to nawet na ciemnych kolorach pod sloneczko nie ma sladow po maszynie,nie chodzi mi o to by sie spierac czyj sposob lepszy tylko przedstawiam najlepszy,ktory ja znam ;)pewnie kto lnny jeszcze inaczej to robi a i Twoj sposob dobry bo sam tak kiedys robilem,w kazdym badz razie chodzi o jedno:by sie blyszczalo-prawda? :ok:

Autor:  LukasTDI [ Śro 17 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

no widze ze dochodzimy do porozumienia :)

Autor:  pitblade [ Sob 20 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=43269
to moze cos takiego bedzie tu dobre :)
znaleszione na golf.pl

Autor:  lakiernik [ Pon 22 Paź, 2007 ]
Temat postu: 

Cytuj:
http://www.detailingworld...ead.php?t=43269
to moze cos takiego bedzie tu dobre :)

Musze przyznac,ze cierpliwosci temu gostkowi nie mozna odmowic :) swietny material :ok:

Strona 1 z 5 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/