Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 8 [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Seat Cordoba Kompressor] Możliwości ABFa
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 11 Cze, 2004
Posty: 80
Skąd: Zagłębie
Witam. Dawno mnie tu nie było, ale za namową wielu osób z forum i nie tylko przedstawiam mój skromny projekt. Jest to tzw home made, nie brała udziału w budowie żadna stajnia tunerska, ale mam nadzieję, że nikt nie posądzi mnie o druciarstwo :D


MODEL: 99' Cordoba SX 2.0 16v ABF

SILNIK - 2.0 16v ABF

Modyfikacje głowicy: odprężenie 9.3 : 1 (przekładka uszczelki)

Układ dolotowy: kompresor Eaton M62 z Mercedesa CLK 230, bov Properfekt Type II (działa rewelacyjnie w tej instalacji - dodatkowo został delikatnie zmodyfikowany przez HARTMET Sosnowiec), filtr powietrza K&N, intercooler z 1,9 TDI ASZ, system podtlenku azotu NX Sport Compact.

Układ wydechowy: kompletny układ wydechowy MG Motorsport 2,5'' plus obróbka kolektora wydechowego

Układ wtryskowy: listwa paliwowa z 1.8 T APX, wtryski 380cc @ 3 bar, customowe tulejki pod wtryski, przedłużane przewody paliwowe

Elektronika: całe ECU zaadaptowane z silnika VW G60 (komputer zakupiony dzięki voj2ś 2B ! ) STROJENIE ORAZ KONWERSJE WIAZKI ELEKTRYCZNEJ DO ECU WYKONAL NASZ FORUMOWY KOLEGA GTO, ZA CO MU BARDZO DZIEKUJE.

Zawieszenie: gwintowane Supersport - jakoś daje rade ;-)

Body Kit : seria Cupra plus wygładzony zderzak i przednie błotniki. Dodatkowy wlot do intercoolera z błotnika oraz maska z wlotami do IC i filtra powietrza pomalowana na czarny mat. Lakier Porsche Boxster speed yellow.

Krótka historia:

Generalnie projekt rozpocząłem za namową mojej narzeczonej w okolicach listopada zeszłego roku. Autem wyjechałem w styczniu z doładowaniem 0,3-0,4 bara. Seryjne wtryski i brak IC. Wykres w tym setupie wyglądał tak:
Image
Po około 2-ch miesiącach bezawaryjnej jazdy apetyt urósł, więc zmniejszyłem kółko na kompresorze (a właściwie zrobił to mój tata). Okazało się, że kompresor jest tak skonstruowany, że kółko można zmniejszyć jedynie o 6 mm, co dałoby niewiele. Z pomocą przyszedł ojciec mojej dziewczyny, który podjął się mechanicznej obróbki obudowy kompresora w taki sposób, że założyliśmy kółko o 12 mm mniejsze :D.

Auto znów wyjechało i znów pojechało na strojenie do GTO. Pojawiło się jednak spalanie stukowe, więc zapadła decyzja o odprężaniu. Auto znów jeździło kolejne dwa miesiące i cieszyłem się jak głupi :D

Parę tygodni tygodnie temu zaczęło się na nowo. Przyszedł czas na upgrade, żeby założyć IC i nowe wtryski. Powiększone zostało również (o 20 mm) koło pasowe. Bardzo mnie denerwowało spadające doładowanie powyżej 5000 obrotów, a powiększenie koła pasowego na wale całkowicie wyeliminowało tą niedogodność.
Nową listwę paliwową zamontowałem z tulejkami pod wtryski wykonanymi przez mojego ojca z aluminum. Całość przypasowała "prawie" idealnie (było oczywiście jeszcze kilka delikatnych przeróbek).
Pod maskę trafił intercooler z 1.9 TDI ASZ, który montowaliśmy chyba z 8 godzin hehe (wielkie dzięki dla Michała z MG i jego Taty ! ).
Samochód był strojony w czwartek przed zawodami (wielkie dzięki dla GTO ), bo bardzo chciałem pojechać w klasie street FWD w Kamieniu Śląskim. Nie było jednak czasu na potrenowanie startów, stąd czas. Samochód startował na zwykłych oponach 17 '' i z różnymi dziwnymi rzeczami w środku (np. miliony narzędzi i kluczy ;-) )

Obecnie brak wykresu, bo nie było kiedy jechać na hamownię. Jest jedynie czas z Kamienia - 14,35 ET
Szacowana moc to 240 koni bez nitro (strzał 75 PS)

PODZIEKOWANIA:

Przede wszystkim dla mojej wspaniałej narzeczonej – Karolci, dzięki której w ogóle podjąłem się tego projektu i która zawsze mnie wspierała w chwilach zwątpienia.
Dla mojego Taty – za różne elementy całej tej układanki (m.in. małe kółko do Eatona ;-), tulejki pod wtryski i niedzielną pomoc przy aucie.
Dla ojca Karolci (mojego…przyszłego teścia hehe) – za udostępnienie hali swojej firmy (www.hartmet.sosnowiec.pl) oraz swojej wiedzy, możliwości technicznych i czasu pracy pracowników (pozdrawiam ekipę Hartmetu). To tu wykonałem większość prac, tu też powstało moje nowe koło pasowe na wale i został zmodyfikowany kompresor pod nowe kółko, wykonane przez mego ojca. Również tu został zmodyfikowany bov Properfekt Type II do pracy z kompresorem.

Wielkie podziękowania dla kolegi Krzysia, znanego na forum jako GTO. To on wykonał konwersję wiązki elektrycznej z ABFa pod ECU G60 i to On wystroił to cudo. Również on wykonał wiele prac przy układzie zapłonowym itd. Gdyby nie Krzysztof, pewnie nic by z tego nie wyszło. Naprawdę WIELKIE DZIĘKI !
Dla Michała z MG Motosport, który zawsze miał dla mnie czas i zawsze realizował moje wizje dolotu, wydechu i takich tam ;-). Wielkie dzięki za montaż Coolera na dwa dni przed zawodami.
Dla firmy DROMAR z Dąbrowy Górniczej za ekspresowe wykonanie maski i dla właściciela za listwę wtryskową.
Dla kolegi Coube za załatwienie spawacza aluminium !

Fooooty:

Image

Image

Image

Eaton M62:
Image

Bov Properfekt:
Image

Zmodyfikowane koło pasowe:
Image

Pierwsza przymiarka (na zdjęciu widać zmienione miejsce mocowania alternatora):
Image

Listwa paliwowa i wtryski:
Image

Tulejki pod wtryski:
Image

Z lewej zmodyfikowane (mniejsze) kółko kompresora
Image

Uchwyt mocujący charger i zaślepka na jeden z inletów:
Image

Flansza outlet'u i uchwyt poziomujący:
Image

Budowa ściągacza do kółka z kompresora:
Image

Cordoba w towarzystwie Mini Coopera S mojej narzeczonej na terenie firmy jej ojca:
Image

CDN...

pzdr


Ostatnio edytowany przez TOMEKKK Czw 10 Lip, 2008, edytowano w sumie 4 razy


_________________
Image

Image Piszę poprawnie po polsku
.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Sty, 2006
Posty: 841
Skąd: Rzeszów
niezly wymiatacz :), pelen podziw za wklad pracy, jakie ma przyspieszenie do 100km/h ?



_________________
Polo Coupe G60:
viewtopic.php?f=98&t=50521&start=0


http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=6945
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 11 Cze, 2004
Posty: 80
Skąd: Zagłębie
PR23M3K napisał(a):
niezly wymiatacz :), pelen podziw za wklad pracy, jakie ma przyspieszenie do 100km/h ?

Trudno powiedzieć, ale koło 6 sekund na DOBREJ nawierzchni...



_________________
Image

Image Piszę poprawnie po polsku
.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Nie 11 Mar, 2007
Posty: 9
coooo coooo coooo coooo dobra ta cordoba :ok: :ok: :ok: widzę ze cała rodzina jest pasjonatami motoryzaji- tylko pozazdrościć :D


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Lut, 2007
Posty: 565
Skąd: Inowrocław
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora
TOMEKKK,

Jestem Pod Wrazeniem ! , To Jest to ! Nie Ma Jak To Pozadny Lader :ok: I jeszcze w 16v . jamajama



_________________
KLIK -------------> MK3 VR6 BLUE PERL EDITION
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 10 Lis, 2005
Posty: 1381
Skąd: Jelenia Góra
Gadu-Gadu: 0
Auto: Czarne
Poważny zawodnik :D , 240 koników pewnie pozwala sprawnie poruszać się po mieście :hmm:


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 24 Sty, 2006
Posty: 1603
Skąd: Gli(vw)ice
Gadu-Gadu: 0
Auto: Polo G40 było...
TOMEKKK, na strefie miedzy leonami szarpales do przodu :)



_________________
GrAnAt- G inside: /viewtopic.php?f=112&t=20531
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
Admin of Vw Zone
Admin of Vw Zone
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 08 Kwi, 2004
Posty: 7849
Skąd: Głogów
Gadu-Gadu: 2356976
Auto: Cupra 4x4 ????
autko mi znane z sr.pl, naprawde swietny projekt. mnostwo pracy i serca wlozonej, osiagi bardzo dobre :) powodzenia w dalszych modach.
pozdrawia



_________________
Modyfikacje TDI i nie tylko! ZAPRASZAM!

Image
Było A3, Mk2,Mk3 TDI+, Mk3 20VT...
Offline
 Profil    2356976
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 12 Wrz, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 07 Lis, 2005
Posty: 646
Skąd: TROJMIASTO
mega groobo, jakbyś wsypał oszeszki do komory silnika to chyba żaden nie przeleciał by na wylot, tak upchane są graty :)



_________________
MÓJ GOLF II RALLYE viewtopic.php?f=98&t=77574&p=774095

MOJA JETTA II COUPE VR6 viewtopic.php?f=98&t=21957
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 13 Wrz, 2007 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 06 Wrz, 2004
Posty: 4665
Skąd: West Coast
Aż się stęskniłem za tym projektem, fajnie że znowu tu jest :D Nikt teraz nie powie, że Cordoba to auto dla kapeluszników niee ...no może w sedanie haha.
Brakuje mi tylko zdjęć z poprzednimi felgami ]:->


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 13 Wrz, 2007 
VW Zone member
VW Zone member
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 01 Lis, 2004
Posty: 2617
Skąd: Połajewo/Poznań
Gadu-Gadu: 8205732
Auto: mk1 GTI & passat b5 VR5
gratulacje za te mody i przede wszystkim za wykonanie w wlasnym zakresie...
fajnie bedzie oblukac nowy wykresik, bedzie budzil respekt :)


Offline
 Profil    8205732
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 13 Wrz, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 07 Cze, 2006
Posty: 461
Skąd: Oświęcim
no widzialem juz ta cordobe na innym forum bardzo fajnie smiga i bardzo przyjemny ma dzwiek projekt bardzo dobrze zrobiony jaki koszt mniej wiecej jest na pierwszej monterce zalozenia kompresora i reszty gratow do ABFA duuzo pracy ale efekt bardzo dobry pozdro



_________________
moje MKI viewtopic.php?t=16857&postdays=0&postorder=asc&start=0
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 13 Wrz, 2007 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 11 Cze, 2004
Posty: 80
Skąd: Zagłębie
THX za miłe słowa. Koszta trudno zliczyć, bo to napewno nie koniec, ale powiem jedno: WARTO BYLO !



_________________
Image

Image Piszę poprawnie po polsku
.
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Wrz, 2007 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 26 Mar, 2004
Posty: 430
Skąd: Zambrów
Gadu-Gadu: 0
Auto: Audi S3 1.8T 330KM
ładny wynik :) A nie myslałes o Turbo?Na Turbo z tym samym doładowaniem mysle ze były by lepsze wyniki :) Ale i na kompresorze sa super gratuluje :)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 14 Wrz, 2007 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 29 Maj, 2007
Posty: 129
Skąd: OSTRoróG
no no autko konkret....widze ze konkretnie je podkrecasz...a tak z ciekawosci sprawdzałes zuzycie paliwa na 100 przy tych modyfikacjach :D :D :D ????? załóz 13" na niskim profilu i sprawdz wtedy czas do setki :D :D :) :) yupii yupii hehe pewnie bylby problem z trakcja ;P ;P


Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 8 [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe