VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
http://www.forum.vwzone.pl/

[golf mk2] USA-Westmoreland-GTI-Bandit VR6
http://www.forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f=112&t=60297
Strona 1 z 4

Autor:  PrzyborMk2 [ Nie 27 Lut, 2011 ]
Temat postu:  [golf mk2] USA-Westmoreland-GTI-Bandit VR6

Siemano wszystkim, chciałbym przedstawić pokrótce historię swojego Golfa II.

POSIADANE AUTO:
- Marka: Volkswagen
- Model: Golf II
- Rok produkcji: 1992
- Kolor: Ni to zielony, ni to brązowy, ni to zloty
- Pojemność: 2,8 AAA
- Moc: Katalogowo 174km
- Silnik: Stary dobry VR6 2,8 AAA
- Wyposażenie: jeszcze do końca nie znane ;)

MODYFIKACJE:
- Car Audio: VR6 SOUND ;)
- Felgi: Porsche Teledial
- Opony: brak
- Zawieszenie: KW GEWINDE V1
- Opis zewnętrzny: COUSTOM
- Wnętrze: nie złożone

Właścicielem auta jestem od prawie 9 lat, przez tak spory okres czasu auto miało różne odsłony. No ale zacznijmy od początku :

Auto zostało zakupione jakoś we wrześniu 2005 roku, a dokładniej to zamieniłem skuter Peugeota Speedfighta II na Golfa II 1,6TD, który był totalnym golasem :). Początkowo uczucia były bardzo mieszane, Golf II raczej nie był dla mnie wymarzonym samochodem. Jako 18 letni chłopak golf II wydawał mnie się nieco archaicznym samochodem ;). Jednak po jakimś czasie użytkowania i grzebania w internecie auto zaczęło mi się podobać. W tamtych czasach trendem był german i jakoś wiekszość ludzi na forach skłaniało się ku robieniu tego modelu samochodu w tym właśnie stylu. Nie starałem się zbytnio odbiegać od większości dlatego auto dostało glebę, gril no emblem, światła typu clear i felgi steffan BCW :)

Klika fot zaraz po zakupie :

Image Image Image Image Image

Kilka fot po modyfikacjach :

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Po dwóch latach latania zamulonym dieslem poczułem silną potrzebę zwiększenia mocy. Z czego wyszła idea zrobienia swapa na jakiegoś trochę mocniejszego diesla. Wybór padł na afn-a. Silnika szukałem jakieś 2-3 miesiące. W 2007 roku nie było tak łatwo trafić kompletnego do swapu AFNa, jednak się udało. Zakupiłem kompletny silnik z Seata Toledo uderzonego w tyłek. Rok produkcji silnika 1999rok. Silnik był bardzo trafiony. Do końca nic nie kopcił i ze spalaniem potrafił zejść do 4l na 100km (90km/h na trasie). Przez dwa lata jak nim jezdziłem nigdy nic poważnego mi sie przy nim nie stało. Na chamowni Vtecha wypluł nawet kiedyś 124km i 273nm. Poza swapem silnika zrobiłem swap hamulców na takie z golfa II g60 (280x20 z rozstawem 4x100)

Fotki silnika po zakupie :

Image Image Image

Fotki z przekładki (1V --> AFN) :

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Instalacja została przelożona kompletna z Toledo
Image

Wnętrze seryjne z edycji Function zostało zastąpione wnętrzem z GTI :
Image Image Image Image

Zaraz po poskładaniu golf wiele nie róznił sie od pierwszego wcielenia :

Image Image Image

Po prawie 3 latach German style zrobił się dla mnie nudny. Po za tym już wtedy widywałem golfy zrobione bardzo podobnie do mojego. Na lakierowanie wtedy mnie nie było stać, ale że bardziej zaczęły mi się podobać cultowe auta to własnie w tą stronę poszedłem.

Modyfikacje nadwozia :

-Grill z wąskim żeberkiem
-Zielona ramka na grillu (dzisiaj bym zostawił grill cały czarny, wtedy mi się podobało tak jak było)
-Emblemat Turbo Diesla w grillu
-Z przodu leflektory koloru zółtego
-Z tyłu lampy usa
-Zawieszenie gwintowane KW
-Tunel środkowy Votexa
-Wskaznik doładowania turbo
-koła serbringi z golfa II g60

Foto :

Image Image Image Image Image Image Image

VW mania 2008

Image Image Image Image Image Image

Ostatnie foto jakie zrobiłem na tym setupie (pod koniec golf latał na kołach z G60)

Image

Polakierowanie auta wtedy już długo mi chodziło pogłowie, o zmianie silnika nie myślałem bo tak jak pisałem silnik był bardzo trafiony. Jednak trafił się kupiec na niego. Kolega który miał Ibizę z zajechanym 1z. Przejechał się dwójką i od razu się zdecydował. Po sprzedaniu AFNa buda stała trochę czasu nieruszana pod kondomem cała wypruta. Wnętrze rozkręciłem i schowałem do domu. Gdzieś w międzyczasie jeszcze zakupiłem fotele od golfa mk3 GTI oraz przerobiłem je tak żeby mogły jeździć w golfie mk2. Po jakiś dwóch miesiącach szukania kompletu do swapa, przeglądając dział "sprzedam" na forum vwgolf.pl trafiłem na ogłoszenie Olozwirskiego. Był to zestaw swapa 1,9TDI (silnik o oznaczeniu ARL 150ps w serii) już praktycznie wyrzeźbiony pod golfa mk2. Kilka telefonów, kilka godzin przemyśleń i zapadła decyzją. Jedziemy do Warszawy po motor :cfaniak: .

w zestawie mniej więcej się zawierało :
silnik (bez skrzyni), turbina gt1749va , ic, orurowanie do ic, dolot (z filtrem powietrza od mk2 z przepływką już wyrzeżbioną wewnątrz filtra), tłumik, osprzet do sterowania turbo, pompa paliwa, pedal gazu, zegary, instalacja z kompem wpięta juz w instalke z mk2 , komp z programem z compsprota.

foto silnika po zakupie :
Image Image Image

Auto zostało rozebrane na części i robione od podstaw. Naszczęście bude miałem bardzo zdrową, zero jakichkolwiek dziur.

Fotki podłogi :
Image Image

Przygotowanie do lakierowania :

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Po lakierowaniu :

Image Image Image Image Image

Po lakierze buda wjechała na lawetę i pojechała na składanie silnika. Jak wiadomo już TDI PD mozną normalnie bez większego rzezbienia powiesić w budzie golfa mk2 :

Fotki ze swapowania :

Image Image Image Image

W miedzyczasie trafił się kompletny pakiet GTI i wesmorland :

Image Image Image

składania c.d.
Image ImageImage Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Przyszedł czas na nowe koło

Porshce Teledial 16' po zakupie :
Image Image Image

Emblemat Turbo Rabbit i rejstracja usa :

Image Image

Pakiet Gti na aucie :

Image Image Image Image

Przymiarka koła :
Image Image Image

Fotki golfa w słońcu :

Image Image Image Image Image

Golf po poskładaniu :

Image Image Image Image Image

3 strzały z Vag Event 2010 :

Image Image Image

w 2011 roku zmieniło się tylko wnętrze i kolor felg (chrom zaczął się pip pip pip).

Recaro :
Image Image

Dino :
Image

Prosiak w czarnym kolorze :
Image Image

Wszystko było fajnie pięknie, aż do pewnej niedzieli, kiedy to wracając z jakiegoś lokalnego zlotu przy prędkości ok 140-150km/h potrąciłem prawie że na Wolińskim moście małą sarenkę (wielkości psa). Zabłąkała się "pipipipi". Z uwagi na dość duża prędkość westmoreland rozsypał się w drobny mak. Po za tym zderzak, prawy błotnik, chłodnica ic i pewnie jeszcze jakieś inne duperele o których nie pamiętam. Pierwsze co wykonałem po wypadku to telefon do lakierników. Niestety dali mi termin na październik czy listopad przez co odpuściłem temat i powiedziałem sobie że auto usprawnię na następny sezon. Jakoś w lutym 2012 stwierdziłem żę diesel to śmierdzący gnojownik nadający się do daily cara a nie auta robionego dla fanu. Z tego powodu silnik został wyciągnięty i wrzucony do Passata b4 który jest opisany w dziale garaż. Silnik zrobił przez 2 lata ponad 80 tyś km i nadal lata. Po drodze gdzieś też wypadły inne sprawy wążniejsze od auta dlatego wszystko przeciągneło się do tego roku. Uszkodzone elementy zostały zastąpione oryginalnymi częściami oraz polakierowane na nowo.

Jedyne zdjęcia, na których mam auto przed polakierowaniem przodu :
Image Image

Po za naprawą blacharsko lakierniczą zostało zregenerowane całe zawieszenie. Wszystko wypiaskowane i polakierowane, wszystkie elementy eksploatacyjne zostały wymienione na nowe markowe zamienniki :

Image

Składanie :
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Nowe gewinde :
Image Image

Wybór silnika padł na stare poczciwe VR6 12V. Z uwagi na to że jest to już dosyć wiekowa jednostka, została rozmontowana wyczyszczona, polakierowana. Wszystkie uszczelnienia typu oringi, simeringi itd zostały wymienione na nowe jak i również większość elementów eksploatacyjnych osprzętu silnika

Foty z rozbiórki :
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Tak rozkręcony blok został wyczyszczony z rdzy poprzez namaszczanie go fosolem oraz szorowanie go szczotkami drucianymi róznego rodzaju. Tam gdzie można, było działane fleksem ;). Niektóre elementy osprzetu były piaskowane za co wiele dzięki dla kolegi z forum Rafała N.

Elementy wypiaskowane lub w trakcie piaskowania by Rafał N. :
Image Image Image Image ImageImage Image Image Image

Częściowo oczyszczony blok :
Image

Blok po lakierowaniu :
Image

Elementy silnika po lakierowaniu :
Image Image Image Image Image Image Image Image Image

VR6 loading in progress :
Image

Dupka ;) :
Image

Niektóre partsy :
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Wymiany uszczelnień zaworowych :
Image Image Image

Rozrząd :
Image Image Image

Składanie reszty :
Image Image Image Image Image Image Image ImageImage Image Image Image Image Image

Nowa pompa hepu :
Image

Składanie alternatora :
Image Image Image Image
Image

W miedzyczasie dotarły nowe świeczki :
Image

Ze składania rozrusznika tylko jedno foto :
Image

Zapięcie skrzyni :
Image Image

Wpadł też nowy pasek conti wraz z napinaczem ruvilla :
Image

Przed swapem trza było trochę pomniejszyć koło pasowe wału :
Image Image Image Image

Silnik wrzucony :
Image

W między czasie wpadł wypolerowany kolektor :
Image Image Image Image

Nowe płyny :
Image

Przeguby zostały rozebrane posprawdzane, a że nie były powycierane to zostały tylko oczyszczone z rdzy i dostały nowy smar.

Składanie półosiek :
Image Image Image Image Image Image Image

Następnie wrzucenie biegównika, osłony termicznej, prowadzenia przewodów paliwowych i hamulcowych, założyłem też nowy korektor siły hamowania:

Image Image

Spód samochodu :
Image Image

Ostatnie foto jakie zrobiłem parchowi :
Image

Telefony na ten sezon:
Image

Silnik odpalony noramlnie gada, ale póki co przestój z powodu obrony pracy inżynierskiej oraz natłoku roboty, głównie golfa robie wieczorami, a ostatnio niestety czasu na to brak.

Autor:  wojtsen [ Nie 27 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: Golf mk2 Turbo Rabbit by Przybor (TDI PD)

golf widziany i oblukany :) piękny jest . Zaraz zaraz , zmiana koła ?? przecież to jest obłędne !! coooo

Autor:  Sonic_bartek [ Nie 27 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: Golf mk2 Turbo Rabbit by Przybor (TDI PD)

świetna metamorfoza :ok: szkoda, że brak fot z prac krok po kroku bo w ostatecznej wersji rwie suty coooo fajnie że diesel a nie kolejny vr :ok:

Autor:  Ernii [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: Golf mk2 Turbo Rabbit by Przybor (TDI PD)

ladniutki:)

Autor:  dm414 [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: Golf mk2 Turbo Rabbit by Przybor (TDI PD)

golf widziany na evencie jest naprawdę gruby.. temat śledziłem od dawna na vwgolf.pl'

Autor:  PrzyborMk2 [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

Miałem mała przygodę pod konieć wakacji i niestety jedno koło zostało zarysowane. W sumie wyjść jest kilka : całkowita zmiana koła ewentualnie pomalowanie kola w inny kolor (nie mam pomysłu co by moglo innego pasować do tego lakieru) lub ponownie zrobienie ich w złoto. Chodzi mi pogłowie jakaś 15stka szeroka na skręcanym rancie, ale jeszcze zobaczymy...

Co do silnika to jest to ARL (silnik kupiony od olozwirskiego z forum vwgolf.pl jezdził wcześniej w golfie II na bloku jest ARL ;)), osprzęt pozatym można zmienić ;). Tu jest wszystko wyrzeżbione tak żeby go było łatwo wsadzić do golfa II.

Będzie lepszy opis. Fotek z prac mam naprawdę sporo.

Autor:  Madd [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

Westmoreland na szerokim zderzaku, oryginalnie :)

Samochód super :) Jedyne czego mi jednak brakuje, to nieco wypchnięcia tych kółeczek na zewnątrz :hmm:

Autor:  drag_op [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

No i kolejne połączenie oszczędności z mocą.
Jak można wiedziec, pod jakie zegary to spiełeś, gdzieś to umkneło.
Tak jak Madd napisał west na szerokim wyjątkowo.

Autor:  PrzyborMk2 [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

Miało być orginalnie i inaczej, takie było założenie podczas rozkminiania nad tym projektem. Cieszę się ze się podoba.

Wszystko mam podpięte pod orginalne zegary z golfa mk2 (can został usunięty). Skrzynie mam 5gang tak że podpinasz linke i tyle ;), Aktualnie mam zakupione zegary w milach do diesla (obrotomierz do 5000tyś) z amerykańskiej wersji golfa i takie będą latać w golfie. Obrotomierz przekłamuję o jakieś 100obr ale cóż zegary od golfa II to zegary od golfa II ;) innych nie widzę w golfie II ;)

Autor:  sundecade [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

piekny jest
!!

Autor:  drag_op [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

PrzyborMk2 napisał(a):
Miało być orginalnie i inaczej, takie było założenie podczas rozkminiania nad tym projektem. Cieszę się ze się podoba.

Wszystko mam podpięte pod orginalne zegary z golfa mk2 (can został usunięty). Skrzynie mam 5gang tak że podpinasz linke i tyle ;), Aktualnie mam zakupione zegary w milach do diesla (obrotomierz do 5000tyś) z amerykańskiej wersji golfa i takie będą latać w golfie. Obrotomierz przekłamuję o jakieś 100obr ale cóż zegary od golfa II to zegary od golfa II ;) innych nie widzę w golfie II ;)


To widze oryginal pelna geba. Ciesze sie, ze nie jakies zegary z mk4 wsadzone w deche od mk2.
Jeszce raz propsy za projekt.

Autor:  Karolik [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

Koła dobre tylko opony można by zmienić :ok: Widziałem na evencie ładnie się prezentował. Zbiorniczki płynów pomaluj jakąś strukturą ;)

Autor:  PrzyborMk2 [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

Opony z przodu wydają mi się ok. Kupiłem je w zeszłym roku jako nowe. Sa to yokohama s.drive i na razię nie planuję ich zmieniać. Z tyłu jest baloniasto, ale na razię o zmianię nie myślę bo tak jak pisałem wcześniej może zmienię felgi. Hardcorowych naciągów też nie chciałbym robić.

Autor:  13jurek13 [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

niezle musi zapindalać z tym PD pewnie na drugiem biegu szuka trakcji :-D ,przy tej komorze silnik wyglada o epoke starszy niz auto :-D :-D

Autor:  Alvik [ Pon 28 Lut, 2011 ]
Temat postu:  Re: [Golf mk2 Turbo Rabbit] by Przybor (TDI PD)

ładny :ok:
możesz podrzucić jakie masz grube adaptery i ET koła? z góry dzięki

Strona 1 z 4 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/